13 juni donderdag

13 juni 2013 - Cosenza, Italië

Gereden van Pfunds naar Aura en afstand 157 km. Totaal 1193 kilometer gefietst.
Goed geslapen onder de overkapping van de receptie. Om goed 07:15 op de fiets richting Reschenpass een lange klim met 11 haarspeldbochten. Niet zo zwaar als de Arlberpass maar niet minder lang. Wat een geweldig uitzicht op de besneeuwde toppen. In Nauders ontmoet ik een Spanjaard die op de fiets een wereldtoer maakt en 10,- euro per dag spendeert. Na de Reschenpass blijft het een beetje klimmen en dalen. Het fietspad is fantastisch goed met prachtige uitzichten. Daarna een strak fietspad langs de Adige. Maar is er dan niets dat tegenviel vandaag. Jawel, anders had ik dat niet gesteld. Het fietspad werd ook volop gebezigd door personen die niet meer door de medische keuring waren gekomen om nog auto te kunnen rijden en thuis al problemen hadden met het zich verplaatsen met een rollator. Vooral de mannen zaten geforceerd op de fiets en alles dat nog kon verstijven was verstijfd . De instabiliteit was enorm maar werd niet gecorrigeerd door zijwieltjes. Wanneer ik belde om hen erop te attenderen dat ik naderde keken zij niet om, gehinderd door hun stijfheid, maar plaatsten hun fiets dwars op het fietspad waardoor ik remmend en manoeuvrerend het nageslacht, familie en kennissen, behoedde voor het brengen van de laatste eer. Verder was het vandaag super en ben ik blij dat ik nog vrij en blij kan fietsen. Momenteel jammer genoeg weer problemen met foto's plaatsen. Neem nooit deze site reislogger.nl. Probeer de volgende keer weer foto's te plaatsen maar wil nog even, voordat de batterij het begeeft, met "ons Wilhelmien" bellen .

1. Dick Heuckeroth:
    14 juni 2013
    Hoi Louis. Ik lees dat de spirit er weer toeneemt bij jou. Fijn om te lezen dat je geniet van al dat moois om je heen en..........het is allemaal gratis. Het gaat weer goed op de pedalen en tussen de oren!! Die gelukspoppetjes werken echt goed en je weet nu ook wanneer.
    Het weer zal nu weldra behoorlijk wat warmer worden in Italië en dat is ook mooi meegenomen. Ik zie met plezier jouw volgende verhaal weer tegemoet. Succes met de etappes.

groeten,

Dick