14 juni vrijdag

14 juni 2013 - Verona, Italië

155 kilometer gereden van Ora tot enkele km voor Verona. In totaal nu 1348 kilometer gereden.

Steeds langs de Adige en ook hele stukken langs de autosnelweg A22 gefietst. Nee, niet zomaar enkele kilometers, ik denk wel 70 km. En dan is het crisis, er is een file vrachtwagens die transporteren wat geproduceerd is en wat vervolgens geconsumeerd moet worden. De Adige is veranderd van een tamelijk smal wild stromende kreek in een redelijk riviertje, maar eerlijk gezegd het blijft een riviertje en wanneer je dit al twee dagen ziet, van de vroege ochtend tot vroeg in de avond, dan gaat de charme er enigszins af. Vandaag geen ouderen op het fietspad, waarschijnlijk hebben deze een nationale rustdag. Onderweg wel 7 liter water gedronken bij een temperatuur van 34 graden. Als je tegen een Italiaan zegt dat het warm is dan zegt hij "Oggi abbiamo una bella giornate". (Vandaag hebben we een mooie dag”.) Op een zeker moment zie ik een bankje en een kraan, ik wil mijn water gaan verversen maar dan blijkt de kraan niet te functioneren. Even later twee bordjes “BAR”. In een van de twee drink ik een cola en laat mijn bidon vullen. Als je niets anders te doen hebt dan fietsen en je je toch enigszins ergert aan het niet aflatende vrachtverkeer, is het dan vreemd dat je op de gedachten komt dat één of beide bar-eigenaren die kraan wel eens gesaboteerd kunnen hebben? Zakelijk gezien niet onbegrijpelijk. Gisteravond heeft mijn rits van de slaapzak het begeven en vanmorgen stond mijn voorband tamelijk slap, ondanks het feit dat die daarvoor steeds “hard stond”. Bij een benzinestation de voorband opgepompt en geen last meer gehad, ra, ra? Ik verdenk verder niemand, zullen de kaboutertjes wel gedaan hebben. Morgen en de komende dagen zal het heet blijven. Welterusten.

1. Géke:
    15 juni 2013
    Wow Louis, bijna 1400 km alweer en dan nu in een temperatuur van 34 graden fietsen waarvan jij niet echt gecharmeerd bent jou een beetje kennende, maar toch beter dan in regen en wind, petje af voor jouw prestatie !! Ik volg jou met veel plezier, zaterdag weer een mooie inspirerende dag vermoedelijk zonder vrachtwagens op de weg en het riviertje zul je inmiddels hebben achtergelaten en op naar ..... Rome. . .Een superfijne dag wens ik jou vanaf de Kraaienhorst liefs
  2. Hans Blekman:
    15 juni 2013
    Tjonge Louis, je gaat echt als een speer, 155 km bij 34 Celsius! Wat een bikkel! Je hebt alle weersoorten wel zo'n beetje gehad. Geniet van je tocht, en goede reis!
  3. Dick Heuckeroth:
    16 juni 2013
    Zo te lezen gaat het steeds beter, alhoewel, gesaboteerde kranen, een lege band. Dit zet te denken. Zou er iemand jaloers op jou zijn? Misschien dat jouw fiets er te mooi uitziet. Ik las namelijk dat in Italië sinds 48 jaar meer fietsen dan auto's zijn verkocht, dus misschien toch even het "Duitsland gevoel" naar boven halen. Louis let op, voor je het weet.....!

groet, Dick
  4. Anneke Marree:
    16 juni 2013
    Wij zijn vandaag aangekomen in Hotel Post. En wat scherts onze verbazing. Een brief van Louis bij de receptie. Dank je wel voor de goede wensen. Ik denk dat je daar een goede nacht had kunnen doorbrengen en geen sabotage had hoeven te verwachten daar. Jammer dat je op onze rekening niet een heerlijk glas bier hebt genomen.je schiet al aardig op in de goede richting lees ik. Marcel pas op ons plein. En als jij net zulk goed weer hebt als wij dan boffen we alle 3. Goede reis verder.
  5. Henk van Beusekom:
    17 juni 2013
    Louis hartelijk dank voor je felicitatie.
    Je rijdt nog steeds als een jonge god als ik je verslagen lees.
    Ga zo door en kom heelhuids weer thuis.

Groetjes, Henk