12 juni woensdag

13 juni 2013 - Pfunds, Oostenrijk

Gisteren vanwege het slechte weer niet gereden.
Vandaag van Dalaas naar Pfunds 90 km totaal 1036 kilometer.
Om 07:45 hing alles weer op de fiets. Een geweldig ontbijt bij de familie Reis en daarna weer op de fiets nog ongeveer 7 km naar het begin van de Arlbergpass, die zo men zegt erg zwaar kan zijn maar achteraf minder zwaar bleek dan de klimmen die ik had meegemaakt in Noord Spanje. Als er dan geen verkeer is en ik hoor alleen een stroompje en de wind blaast als een koude föhn door mijn haren, zodat deze juist wat wapperen, dan geniet ik van de stilte die als ik goed luister in de overtreffende trap tot mij spreekt: "Geniet, geniet want dit is puur natuur", met uitzicht op besneeuwde bergen, een en al schoonheid waardoor ik van genot even een traan wegpink. Tot op vandaag de mooiste dag. Besloten voor de Reschenpass op een camping te overnachten. Ik overleg met de eigenaar geen tent op te zetten daar die morgen weer ontdaan moet worden van de condens. Ik slaap vannacht onder de overkapping van de receptie op mijn matrasje in mijn slaapzak. Dat bespaart me morgen minstens een half uur. Op de camping staat ook een Nederlands stel, een sympathieke Duitser en later nog ene Jeroen die vandaag ook een collega op de route trof maar die links liet liggen zoals ik later hem. Let op ik had beloofd deze keer geen 73.1 te rijden maar ik haalde de 71.5 omdat er een kipper mij hinderde en ik in de remmen moest.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    13 juni 2013
    hopelijk komen er de komende tijd meer van deze mooie dagen. Doe rustig aan, Rome wacht wel op je hoor. De weersverwachtingen zijn in ieders geval weer wat beter dus ik gun je de wind in de rug en het zonnetje boven je
    groetjes
    marianne
  2. Dick Heuckeroth:
    14 juni 2013
    Wat heb je toch een geluk dat je een grote bos haar hebt. Wanneer je namelijk kaal was geweest had je de koude föhn op deze "wapperende" wijze gemist. Je bent nu een ervaring rijker en dat is mooi meegenomen.

groetjes,

Dick