10 juni maandag.

11 juni 2013 - Dalaas, Oostenrijk

Alle tijd genomen om alles netjes in te pakken onder een gedeeltelijke overkapping van de boerderij waar een praktische opgestelde tafel stond. Om 09:30 weer op de fiets ondanks de enorme regen. En inderdaad de boer had gelijk gehad, de eerste twee uur rijd ik door een nagenoeg onbewoond stuk land. Ik overnachtte dus enige kilometers voor Feldkirch laat dat duidelijk zijn. Ik had ook geen bereik op mijn gsm en kon het thuisfront dus ook niet laten weten dat ik nog "alive and kiking" ben. Aangekomen in Bludenz besluit ik toch nog maar enkele kilometertjes erbij te gaan doen want het regende inmiddels iets minder hard. Ik besloot door te rijden tot Dalaas en vraag aan een man hoe groot de afstand er naar toe nog is. Een heel verhaal en dan de opmerking: "Alleen, heel die afstand is dat niet gevaarlijk?" Ik vraag hem heet u soms ook Beus en natuurlijk begrijpt hij het even niet en leg ik hem uit dat van Beusekom, beter bekend als d'n Beus,  mij ook al gewaarschuwd had. Na een gezellig gesprekje van een tien minuten weer verder. In Dalaas zouden veel overnachtingsmogelijkheden zijn maar de meesten waren gesloten. Ik zie een gebouw waar licht brandt en ga er binnen. Ik geef aan dat ik weet dat ik verkeerd ben maar dat het past bij mijn intelligentieniveau daar het een kleuterschool betrof maar dat ik de touristen-informatie zocht. Na een praatje pot word ik op het juiste spoor gezet. Een dame aldaar,  die er misschien goed aan zou doen ook eens de fiets te nemen, weet mij te helpen en zo kom ik bij "Zimmerfrei Reisen". Alles super en hier zal ik een dagje langer blijven om, zoals de weersvoorspellingen aangeven, dinsdag met droge spullen en met beter weer mijn route te vervolgen.
Beste volgers ik doe mijn best maar momenteel heb ik weer problemen met foto's bijsluiten. Steeds melding van "onbegrijpelijke fout opgetreden". Ik blijf het proberen en Dick hartstikke bedankt voor de correcties. God zal het u lonen en anders ik wanneer ik terug ben!!!!!

1. Rob Volders:
    11 juni 2013
    Hoi Louis
    Succes met de gezondheid en het weer.
    Je rijdt best wel enorme stukken.
    Groeten rob
  2. Jeroen:
    11 juni 2013
    Lowieke,
    Je gooit er toch af en toe wel een goede pot bier in? Uit zone pot met een klepje erop! Heerlijke verhalen, smullen. Het lijkt de avondetappe wel. Wat mij betreft mag je elk jaar onderweg.
    Mittwoch Ruhetag. Goed idee.
    Viel Vergnügen und Grützle,
    Jeroen
  3. Fam. van de Staay:
    12 juni 2013
    Ciao Louis,

aan de mooie inspirerende redactionele reisverslagen lezen wij dat het weer een bijzonder avontuur is. Hopelijk worden de weersverwachtingen naarmate je Italië gaat arriveren top en de vinden er niet teveel belemmeringen plaats tijdens de tocht. Het ga je goed en maak vooral niet teveel overhaaste kilometers.

Mit freundlichen Grussen, Piet, Carla en de kinderen
  4. Anne en Hans van tuyl:
    12 juni 2013
    Hoi Louis,
    Je bent weer goed op dreef, met je verhalen en ook met het fietsen.
    Gelukkig heb je het Hochwasser achter de rug. Want na zoveel kilometers op de fiets ben je je zwembandje vast al kwijt.
    Succes met het vervolgen van de tocht. Neem wel voldoende rust. Rome ligt daar nog wel langer dan eind juni.
    Groeten,
    Anne en Hans