Zaterdag 26 augustus

26 augustus 2023 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

Al bij al was het het nachtje wel. Want jullie begrepen natuurlijk al dat het tentje niet werd opgezet. Na een heerlijke douche, het wassen en middels de droger, het super drogen van het wasje, installeerde ik me, nadat de receptie gesloten was, in de gemeenschapsruimte en zakte weg in een heerlijk comfortabele fauteuil. Maar dan komt het. Rond 01:30 uur verschijnen er 4 vreemdsoortige jonge gasten, waarbij we het niet zullen hebben over herkomst of kleur, omdat dit discriminerend kan overkomen, en zij blijven aan de drankautomaten morrelen zonder resultaat. Zij vroegen zich af wat ik daar deed maar ik reageerde nergens op. Zij stelden vragen en maakte opmerkingen over mijn bagage en dat daar in het verleden ook meerdere keren wat mee was gebeurd. Ik maakte wat gebaren over fietsen en slapen en verder basta. Na een goed half uur keerde de rust terug. Het gezelschap dat mijns inziens niet op de camping vertoefde trapte het af. Vanmorgen goed 07:00 uur weer op het Baars - Santosje en volgde zoals de dag ervoor de Our en later de Moezel richting Thionville, daarna Metz en tenslotte het toeristische fietspad richting Nancy. Mede door het kaarsje van Jan Bols, de voorzitter van 'Het Bikse Taolgenôtschap' bleef het niet alleen droog maar werd de dag vanaf de middag met zon overgoten. Wel was het tot de middag verdraaide koud. Een hele mooie en rustige route. Maar wat mij opviel was dat meer dan 95% van fietsers elektrische ondersteuning hadden. De lamzakken!!! Dat leverde dan wel vaak een duimpje op maar leidde niet tot een aangenaam gesprek. Vandaag de tocht beëindigd in Pont à Mousson waar ik middels te Toerist Info de laatste kamer bemachtigde bij Hotel Bagatelle en later in het stadje lekker ging smikkelen. Het tellertje bleef steken op 484 kilometers.

1. Brigit:
    26 augustus 2023
    Ik ben blij dat je goed voor je zelf zorgt zo te zien. Lekker voorgerechtje. Met de nadruk op "gerechtje". Dus het is niet alleen genieten van het fietsen.
  2. Bart Spierings.:
    26 augustus 2023
    Mooi Louis dat het kaarsje van Jan geholpen heeft en je het droog hebt gehouden.
    Succes voor morgen 👍🏻🚲☀️
  3. Marion Ambachtsheer:
    27 augustus 2023
    Hopelijk blijft het droog Louis en blijven vreemde types ver bij jou vandaan echt respect voor jou.
    Groeten Joop en Marion.