Zondag 27 augustus

27 augustus 2023 - Fléville-devant-Nancy, Frankrijk

Wat was dat een heerlijke nacht!! Geslapen als een os en weer heerlijk relaxed op de pedalen in zuidelijke richting onder een 'strakke' zwaaaaarbewolkte hemel. Ik twijfelde even aan de kwaliteit van de kaarsjes die voor mij opgestoken waren, want 's nachts was het nog goed raak geweest. Al rijdend langs het water genoot ik van de pure natuur. Het water zo strak, als een spiegeltje maar na een half uurtje veranderde dat en verstoorden regendruppels de vlakke spiegel, echter slechts voor een half uurtje. Het was genieten van de zwanen, de reigers en zilverreigers. Ik stop voor een fietser waarvan ik dacht dat die een hand opstak maar de dame deed langs het fietspad haar zonnebril af. De Duitse uit de omgeving van Bonn was al 3 maanden onderweg. Alles bij haar was op elkaar afgestemd. Tassen geel, jacky geel en nog twee gele streepjes op haar helm. Een gezellige afleiding van 20 minuten. Daarna verder naar Nancy, naar het oh zo mooie, onvolprezen Place Stanislas om daarna mijn weg te vervolgen naar Fléville devant Nancy dat voor mij niet 'devant' maar voorbij Nancy lag. Ik had de Henquels niet vooraf gebeld om hun zondagprogramma mogelijk te verstoren en ik schrok toen ik de grote poort gesloten zag. Ik door een grote schuur naar de binnenplaats waar wel 5 personenwagens stonden. Wat een ontvangst!!!! De ouders van Betrand waren aanwezig waardoor ik nu ook zijn moeder leerde kennen, alsmede zijn broer en Leonie en haar vriend. Hortence, de jongste, was in het restaurant aan het werken. Er stond nog een couvert onaangeroerd op tafel, dat, zoals men met een grap zei, voor mij was. Zij hadden het juist nog over mij gehad en dat ik dit jaar waarschijnlijk niet meer op de fiets voorbij zou komen omdat het al eind augustus was. Tju, wat was dat gezellig!!! Ik moet blijven want vanavond komen de ouders van Karine die ik vorig jaar leerde kennen toen we uit eten gingen bij 'Jean Lamour', een goed restaurant op het Place Stanislas.  Wordt vervolgd maar dit moest ik toch al even kwijt.

1. Fia:
    27 augustus 2023
    Louis dat klinkt goed en vooral gezellig geniet ervan!!
  2. Dora van Lier:
    27 augustus 2023
    Wat is dat toch altijd leuk om goede vrienden te verrassen met in dit geval, jouw bezoek !
    Een fijne dag nog verder en ben alweer benieuwd naar de volgende belevenissen !
  3. Hans van Tuyl:
    ha Louis,
    Al een knappe tocht gereden. Nu gezellig bij de Henquels. Superleuk . Geniet ervan. En daarna weer vrolijk verder hopelijk met mooi weer. groeten van Hans en Anne
  4. Hans:
    27 augustus 2023
    Louis "jonge God" het gaat weer met alles wat jou uitdaging compleet maakt.
    Succes en nog een veilige mooie reis.
    Hans vd Kerkhof
  5. CWM. MEIJER:
    28 augustus 2023
    Mooie foto"s.
    Place de Stanislas mij bekend.
    Groeten, Stan.