Zaterdag , 16 mei 2015, El Robledo - Alcaraz

16 mei 2015 - Alcaraz, Spanje

Totaalstand, hoe kan het 2033. super weer 28°

Gisteren super, maar hoe is het mogelijk dat je afstanden rijdt en niemand maar dan ook niemand tegenkomt waar je iets van je ervaringen mee kunt delen. Ook vandaag was het weer super, klimmen, dalen en beloond worden met prachtige natuur. Zowaar ontmoet ik twee fietsers, Sandra en Brian uit Genève, maar zo het naar uitziet heeft Brian iets ingeruild voor en veel nieuwer model. Zij hebben ruim twee maanden in Marokko gefietst langs de kust, een stukje westelijke Sahara en weer naar het noorden. Ook zij zijn super enthousiast over Marokko. Gezellig gebabbeld over hun tochten, sites waar trips op zijn te vinden en te downloaden, fietsen, navigatie en zo meer. Onderweg ontmoeten we nog een echtpaar uit Eijsden op weg naar Malaga. Ik rijd door waar Brian en Sandra gaan zoeken naar een kampeerplaats. Als ik de bergen uitkom krijg ik een stormachtige wind op kop. Na 25 km wil ik het voor gezien houden en vraag aan twee agenten of er een camping in de buurt is. Zij hebben een andere vraag. Waar is je helm. Ik onnozel en doe alsof mijn neus bloedt. Probleem, ik geef aan ga maar schrijven maar dat blijkt ook weer niet de bedoeling zijn. Een camping niet in de buurt, voor een hotel maar elders informeren hetgeen ik doe bij de eerste de beste woning, naast en hostal. Goed onderkomen goed gegeten. Gezellig getelefoneerd via "wotsep" met Dick en Harry Vink, super gezellig.

1. Marianne:
    16 mei 2015
    de toon is weer wat positiever gelukkig succes verder
  2. Anneke Marree:
    16 mei 2015
    Eindelijk hebben wij het gevoel dat het beter gaat. Komt natuurlijk door de foto die wij via de Whatsapp stuurde. Fiets lekker door. Wind in de rug. Zullen wij dan wat regen richting het Zuiden sturen?
  3. Fia:
    16 mei 2015
    Fijn dat het nu wat minder warm is en dat het met het fourageren wat soepeler is.
    Zet 'm op
  4. Géke:
    16 mei 2015
    Enthousiaste verhalen Louis die horen we graag en ik krijg dan het gevoel dat je alles weer op de 'rit' -:) hebt. Na regen komt toch wel vaak de zon weer tevoorschijn ! Als je nog niet naar je mandje bent een goede nachtrust en morgen weer een prachtige dag, wel luisteren naar je lichaam maar vergeet vooral niet te genieten ! Liefs
  5. Nelly:
    17 mei 2015
    Klinkt allemaal veel positiever. Leuk om je verhalen te lezen.
    Doe het rustig aan en lekker genieten.
  6. Henk en Ilse:
    17 mei 2015
    Goed dat het je weer wat voor de wind gaat. Je komt nu ook op wat vlakker terrein. Morgen (maandag) nog een dag van 28 graden. Daarna koelt het af naar plm. 22. graden de rest van de week. Wel kans op een regen- of onweersbuitje dinsdagavond tot woensdagavond. Kortom, uitstekend fietsweer. Kijken uit naar je volgende reisverhaal.
  7. Brigit:
    Ha Luigi,
    Klinkt gelukkig allemaal wat "zonniger". Niet het weer (god zij dank) maar jouw verslag. Op tijd je natje en droogje maakt een mens een stuk gelukkiger. Van het uitzicht en de omgeving kan je dan NOG meer genieten.
    Groetjes.
  8. Rob Volders:
    Louis
    klinkt goed
    goede reis gewenst
    Rob
  9. Henk en Ilse:
    17 mei 2015
    Je fietst dus via Cuenza en Albarracin naar Teruel. Geef ff een belletje als je in Albarracin bent. Dan ga ik richting Albarracin en ontmoet je onderweg. Dus niet gaan slapen in een boomgaard ergens onderweg, want dan zie ik je niet.
  10. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    En eindelijk is het dan toch lekker fietsweer geworden, en heb je wat aanspraak gehad. Die boeren zakdoek is dus toch niet genoeg
    voor op je hoofd, leer nou aan dat je de helm opzet is toch veiliger
    als er iets gebeurd, je hebt geluk gehad dat je de agenten hebt kunnen overtuigen om hem niet op te hebben. Je zit al boven de 2000 km. en het gaat je nog goed houden zo. nog heel veel plezier en verder succes met alles.
    Groetjes,
    Henk en José
  11. Hans van Tuyl:
    Ha Louis,
    De kaarsjes en schietgebedjes beginnen eindelijk te werken.
    Je klinkt weer iets blijer.
    Veel succes , maar niet ook vergeten te genieten.
    Groeten,
    Anne en Hans
  12. Cis:
    18 mei 2015
    Alé Louis,

Het vergaat oe goed zo te lezen. Heb je pony al af laten knippen met al die hitte of dat Rotterdams matje. Wel mooi dat je onderweg nog van die tour madammekes tegen komt ipv een verdorde boom waar je onderweg een keer tegen aan kunt urineren met het laatste vocht uit oe lijf. Wat zal jou lichaam gereinigd zijn na zo fietstrip met al dat water drinken. Het gaat oe goed en tot ziens met Beek kermis.

Groeten Cis