Woensdag 23 en donderdag 24 augustus

24 augustus 2023 - Troisvierges, Luxemburg

Dank voor de vele reacties op mijn blogje en eveneens de 'wotsep'. Dank ook aan buurman Bart die mij uitzwaaide. Vanuit Beek door de Brabantse Kempen naar de grens Bergeyk-Neerpelt. In Bergeyk trof ik nog een bronzen beeld van 'Het Hermenieke van Bergeyk' en net als in Eersel lag ook hier de Jumbo Super op mijn route. Zou Fritsje van Eerd een deal hebben gesloten met Komoot, de site die ik gebruik voor mijn navigatie. Bij Berg aan de Maas werd ik middels een pontje over een 'slootje' gezet en ik vervolg mijn route via Heerlen, Kerkrade naar Aachen. De weergoden zijn mij nog steeds goed gezind. In Aachen gaat het dwars door het centrum naar de Dom waarbij vele hoogtemeters niet worden geschuwd. Merkwaardig word ik later langs de B258 geleid, een zeer drukke weg over heel geaccidenteerd terrein. Waarom Komoot hier niet koos voor de Vennbahn, een bijzonder mooi fietspad met minder hoogte meters, is mij niet duidelijk. De nacht doorgebracht op Camping Faulenburg, ongeveer 15 km voor Monschau.

Vrijdag 24 augustus.

Mijn tentje stond gisteren in een vloek en een zucht, maar wat gebeurt er 's nachts. In mijn gedachten hoor ik Rob de Nijs's 'zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam' maar de zolderverluchting van mijn tentje staat nog open en ook de dubbeldeks deur staat nog een eind open. In allereil een paar slippers gezocht en naar buiten om de boel te sluiten en daarna kan ik nog niet verder met mijn nachtrust want eerst moet mijn slaapvertrek nog 'gedweild' worden. Ja, ook dat zijn de charmes van kamperen in een fantastisch dubbeldeks tentje van €9,99 bij de Liddl in 2022. De hele nacht bleef het regenen maar de fietser barste weer van geluk zodat het tentje om 07:00 uur even afgedroogd kon worden en droog het zakje in ging. Ja het was droog, echter slechts kortstondig waardoor de fietser nagenoeg de hele dag in de regen moest fietsen. Gelukkig wel op de snel gevonden Vennbahn met een kleine omleiding naar Trois Vierges inmiddels op Luxemburgs grondgebied. Ik kwam daar aan als een verzopen katje. Een hotel vond ik er niet maar wel een camping waar ik gelukkig nog een kamer kon bemachtigen en waar mijn boeltje nu hangt te drogen. By the way, even terugkomend op Fritsje ; toen ik vanmorgen wat afval ik de container wilde gooien vielen mijn ogen direct op zo'n grote gele zak. Toeval???? Vandaag was de route mooi maar het weer zwaar kloten, maar ik blijf hopen op verbetering voor morgen. Voor straks goede nacht en steek maar een kaarsje aan voor beter weer. De kilometerteller staat inmiddels op 250.

1. CWM. MEIJER:
    24 augustus 2023
    Veel regen "s nachts, wat een boffer ben je toch !
    Keiharde regen in een goedkoop tentje heeft toch wel iets, als je droog blijft.
    Louis , hoop dat je blijft genieten !
    Stan.
  2. Jip & Janneke:
    24 augustus 2023
    Je hebt de vaart er flink in Louis.
    Vannacht je Lidl tentje maar goed sluiten met Aldi buien.
    Morgen richting de Moezel?
  3. Bart Spierings.:
    24 augustus 2023
    Prachtig Louis en je gaat als d’n brandweer !
    Ik duim voor beter weer voor je. 🍀🍀
    Groetjes
    Bart.
  4. Janske van Aaken:
    25 augustus 2023
    Je krijgt wat je verdiend zeggen zeggen ze toch, dus met dat weer komt het wel goed.