Proloogje

22 augustus 2023 - Hilvarenbeek, Nederland

Beste Volgers,

Volgens Wilhelmien ben ik het Heintje Davids onder de 'langeafstand fietsers' aangezien ik al meerdere keren aangegeven heb dat het waarschijnlijk mijn laatste tocht is en toch telkens weer bestijg ik mijn aluminium ros. Maar ja, had ik er erg in dat het nog zo lang goed met mij zou gaan, nee dus. Echter; 'Vraag niet hoe het kan, maaaaar profiteer ervan.' is hier zeker van toepassing. Onze gezamenlijke fietstocht van Parijs terug naar Hilvarenbeek vond geen doorgang aangezien er problemen waren met mijn linker knie, mijn rechter heup en dito enkelgewricht, waardoor Wilhelmien het niet zag zitten om ons in Parijs voor enkele dagen te verplaatsen. Ik vond het geen bezwaar daar dan de fiets te gebruiken, zij wel en zag de problemen al voor zich met verplaatsingen middels de Metro en de benenwagen. Gelukkig zei op 1 augustus mijn orthopedische specialist dat ik lopen moest beperken maar wel kon fietsen, sterker nog, dat was goed voor mijn probleem dus ik had wel de juiste orthopeed te pakken, waarvoor dank. Hij heeft tijdens dat consult een ferme spuit in mijn kniegewricht gezet en mij aangeraden te fietsen en hem na een week of zes te laten weten hoe de vlag er dan bij hangt. Voor ons Parijs avontuur vonden wij een geweldige vervanging, in de vorm van een weekje aan de Linge in het met rust overgoten dorpje Asperen in de westelijke uithoek van Gelderland. Wat een ervaring en wat een mooie omgeving om daar te fietsen en ook even per gemotoriseerde sloep naar Acquoy te varen om onze dorst te lessen bij Theo van 'Tapperij Lingezicht'. Weer terug in Hilvarenbeek dienden zich ontwenningsverschijnselen aan en blijft er niets anders over dan toch nog even op de fiets te stappen. Nou, eerlijk gezegd, het broedde al, zoals Wilhelmien zei, toen wij besloten de tocht Parijs – Hilvarenbeek te cancelen. Jullie vraag; Waar gaat de reis naar toe?' is simpel. Woensdagmorgen als de luiken zich openen en er licht in mijn ogen wordt opgevangen ga ik op de pedalen in zuidelijke richting met als einddoel Plainfaing aan de rand van de Vogezen en met een tussenstop in Fleville devant Nancy. Vanuit Plainfaing wil ik nog eens langs de Meurthe fietsen via Le Rudlin en Le Valtin en van daar door naar Col de la Schlucht. De route gaat waar mogelijk over autoluwe of autovrije wegen. Al bij al ingrediënten voor een bijzondere tocht, zeker als de weergoden mij goed gezind zijn. De terugweg zal mogelijk deels hetzelfde zijn en wie weet ga ik daar op mijn gemakkie een eigen invulling aan geven. Tijdens mijn trippie houd ik, zoals gebruikelijk, mijn blogje bij en hoewel ik tijdens dergelijke fietstochten gevrijwaard wil zijn van TV, radio en krant zal het deze keer iets anders verlopen omdat ik benieuwd ben naar de reacties uit politiek Den Haag nu Pieter Omtzigt aangegeven heeft met zijn nieuwe partij 'Nieuw Sociaal Contract' aan de verkiezingen deel te nemen. Ik ben benieuwd naar de reacties van de nodige politieke partijen maar misschien nog wel het meest naar de reactie van Milieu-Boskabouter Franske Timmermans die waarschijnlijk te vroeg zijn baantje in Brussel aan de kapstok heeft gehangen. Juffrouw Ooievaar, alias Sigrid Kaag kan misschien nog voor haar vertrek wat uitleg gaan geven over het toepassen van een 'nieuw elan', en het CDA overweegt misschien voor 22 november faillissement aan te vragen. Echter de mogelijkheid dat er weinig geventileerd wordt is ook aanwezig omdat velen door Omtzigt in verlegenheid zijn gebracht. Al bij al, dit wordt een bijzondere tocht. Wordt vervolgd.

1. Thea:
    22 augustus 2023
    Wat schrijf je leuk Louis. Ik volg je graag, en geniet van de momenten die je hebt en als ze er zijn.
    Heel veel succes en lekker genieten Louis
  2. Hans:
    Louis,
    Ik wens je een fijne en veilige reis.
  3. Henk Roberts:
    22 augustus 2023
    ik ga jou weer gewoon volgen
  4. Inge en Frank:
    22 augustus 2023
    Louis een mooie en veilige reis, lekker genieten
  5. Dora van Lier:
    22 augustus 2023
    Geweldig Louis, geniet ook altijd van jouw schrijverstalent, nu ook weer reuze benieuwd naar jouw belevenissen 🚴‍♂️veel succes !
  6. Dick Heuckeroth:
    22 augustus 2023
    Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Succes en pas op jezelf!
  7. Fia:
    22 augustus 2023
    Fijn dat je weer een tocht gaat maken. Geniet er van en een goede tocht!
  8. Jan Hoogveld:
    22 augustus 2023
    Louis een heel veilige tocht en heel veel succes.
  9. Hans en Lena:
    22 augustus 2023
    Voor ons is dit geen verrassing. We gaan je weer volgen en genieten van je verhalen. Geniet ervan en luister naar je lijf.
  10. Corrie en Noud:
    Louis
    Veel plezier en behouden reis!!
    We genieten van je verhaal
    Noud en Corrie
  11. Elly Vermeegen:
    22 augustus 2023
    Louis.Heel veel plezier met weer een door jou uitgezette tocht!!
    Geniet ervan en goede reis!!
  12. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Wat een geweldige vrouw en orthopeed heb je toch.
    Veel plezier en pas goed op jezelf.

J & J
  13. Frank Verschuuren:
    22 augustus 2023
    Heel veel plezier , Louis.
    Geniet van een ongetwijfeld weer boeiende tocht.
    En niet teveel aan de Nederlandse politiek denken , krijg je alleen maar hoofdpijn van !
  14. Anneke Marree:
    22 augustus 2023
    Vanuit het duurste hotel van Tilburg, alles goed gegaan. Niet te vaak goedkoop gaan slapen 🏕⛺️. Geniet ervan! Wij volgen jou. Jan en Anneke
  15. Jan Bols:
    Hoi Louis,
    Ze moeten een site bedenken, waar je de door jou gewenste therapie kunt intypen. De site geeft dan de namen van de specialisten. Of heb je smeergeld betaald? Boffen met deze therapie. Een van de weinige waar je ook gelukkig van wordt. Bob voyage
  16. Henk:
    Louis,
    Rustig fietsen, geniet van de landschappen! Behouden thuiskomst.
    Gr, Henk
  17. Marion Ambachtsheer:
    22 augustus 2023
    Super Louis, klinkt allemaal heel positief ga ervan genieten.
    Veel reis en klets plezier.
    Groeten Joop en Marion
  18. Bert en Dicky van zandwijk:
    22 augustus 2023
    Hoi Louis, leuk jullie ontmoet te hebben tijdens jullie verblijf in Asperen. Wij wensen je heel veel fietsplezier toe, wij gaan het zeker weer volgen die mooie verwoorde verhalen. Een succesvolle goede reis gewenst, pas op jezelf. Groetjes Bert en Dicky
  19. Brigit:
    22 augustus 2023
    Tja...alles is al gezegd in bovenstaande reacties. Ik sluit me daarbij volledig aan en zeg kort maar krachtig : "veul lol en goeie reis".
  20. Heleen en Jerome:
    22 augustus 2023
    Hoi Louis, trap ze en luister ook naar…. Juist! Wat politiek betreft: we gaan on zeker amuseren tot 22 nov. Bon voyage Heleen en Jerome
  21. Kitty Cunen:
    Goeie reis Louis
    Ik geniet weer mee!!
  22. Peter Vermeegen:
    22 augustus 2023
    Buffalo Bill kan het weer niet laten....Louis veel plezier!
  23. Bernard en Els[a]:
    22 augustus 2023
    Louis hartstikke goed zeg. Je krijgt de ruimte en neemt hem. Wensen je een goede en mooie reis en volgen je iedere dag met plezier, veel liefs.
  24. Géke:
    22 augustus 2023
    Een prachtige fietstocht Louis met weer mooie momenten onderweg
  25. FRANCESCO GRILLI:
    22 augustus 2023
    Grande Louis, è troppo bello leggere dei tuoi tour.
    Divertiti. Quando vuoi vienici a trovare insieme a Wilhelmien. Vi ospitiamo volentieri.
  26. Marianne:
    22 augustus 2023
    Uiteraard gaan we je weer volgen. Heel veel succes en geniet!!!
  27. Ton:
    22 augustus 2023
    Trap en ontmoet weer met veel voldoening
  28. Piet:
    22 augustus 2023
    Maak er iets moois van. Geniet ervan en kom weer gezond terug.
    Groeten Piet
  29. Cocky en Jan Mus:
    Beste Louis,
    Heel veel plezier bij je ongetwijfeld weer mooie trip, wij blijven je uiteraard weer volgen. Blijf gezond en overeind in het verkeer. Ook voor het thuisfront al het goede.
    Groeten Cocky en Jan
  30. Hans van Tuyl:
    Louis,
    geniet van een fijne fietstocht.
    daarna drinken we weer wijntjes en horen je sterke verhalen,
    Hans en Anne
  31. Roel Kampman:
    22 augustus 2023
    Geniet van alle mooie kleine en grote dingen en mensen die je onderweg tegenkomt. Volg je via je verhalen… enjoy en veilig weer terug… groet Roek
  32. Claudia:
    Beste Louis,
    Een hele mooie tocht gewenst!!!
    Hele hartelijke groet van een trouwe fan uit Asperen
  33. Jef willems:
    23 augustus 2023
    Maak er maar weer een mooie tocht van. Geniet om je heen. Probeer jezelf niet te overtreffen wanneer het niet gaat. Gezond blijven denken en doen is je belangrijkste wapen. Vergeet die politiek maar even. De natuur past wel op. J
  34. Jan de With:
    Beste Louis,
    Geniet en dank elke dag, met name van de kleine mooie dingen, maar dat is jouw wel toevertrouwd. Kom veilig weer thuis, en laat de politiek maar voor wat het is, daar hebben al zo velen tevergeefs energie in gestoken, kijk naar het enorme verloop. Veilig weer thuis!
  35. Ine Verhoeven:
    23 augustus 2023
    Het is voor mij geen verrassing, je zei laats al dat je toch nog een keer op de fiets naar de Vogezen wilde gaan!! Succes en veel fiets plezier!
    Groetjes Ine
  36. Ans van den Broek:
    23 augustus 2023
    Dag Louis, je gaat weer genieten van een mooie fietstocht en ik ben benieuwd naar je avonturen. Leuk om dat te gaan volgen. Gr. Ans
  37. Marc Paulissen:
    23 augustus 2023
    Daar gaatie weer, onze Louis, heel veel plezier, succes en zeker veel genieten van de mooiste momenten....Gr. Marc Paulissen.
  38. Henk en Ilse:
    23 augustus 2023
    Nou Louis, wij staan ervan te kijken. De vergelijking met Heintje Davids is helemaal terecht. Goede reis, vell plezier en geniet ze. Veel liefs vanuit een zonnig en warm Valencia. Ilse en Henk. 👍
  39. Mieke Hexspoor:
    23 augustus 2023
    Dappere dodo, niet klein te krijgen....en zo heb ik weer een leuk verhaal te lezen voor het slapen gaan!!!
    Hoop dat je er heel fijn van gaat genieten!!! Veel succes.
    Goeie groet Mieke
  40. Petra en Kees:
    23 augustus 2023
    We gaan je volgen Louis. Dat wordt een mooie trip.
  41. Hanny Gijsbers:
    Louis
    Veel plezier met het fietsen en geniet ervan en weer goed thuis.
    Gr.Hanny
  42. CWM. MEIJER:
    24 augustus 2023
    Zoals altijd blijf ik jou volgen .
    Ik wens je goede reis toe, ter land ,ter
    zee, of in de lucht.
    Bied mij de mogelijkheid om stiekem te oefenen met biljarten.
  43. Maria van rijswijk:
    24 augustus 2023
    een fijne fietstocht, geniet ervan en gezond weer terug
  44. Beppie Jansen:
    24 augustus 2023
    Louis veel fiets plezier op je mooie tocht
    Gr Beppie
  45. Marja van Beusekom:
    24 augustus 2023
    Louis, hele fijne en veilige reis gewenst met vele geniet-momenten.
    Groet Sjef & Marja
  46. Bart Spierings.:
    24 augustus 2023
    Beste globetrotter Louis wat ben je toch een geweldige mens die zo verslaafd is aan zijn trappers rond te laten gaan. En daarbij ben je ook nog een prachtige schrijver.
    Ik volg je weer met plezier!
    Veel plezante en veilige kilometers gewenst.
    Groetjes Bart.