Woensdag 13 mei,Doña Mencia - Jaen

15 mei 2015 - Jaén, Spanje

Totaalstand 1750, vreselijk warm

Vanuit Doña Mencia stop ik 's morgens om 8:00 uur bij een tankstation, om water, een broodje en een yoghurt te kopen, daar de super nog niet open is. De pompbediende vraagt of ik voldoende water bij me heb want het wordt weer super warm, waarop ik bevestigend antwoord. Daarna beland ik al snel op de Via Verde, een oude spoorbaan omgebouwd tot fietspad met enkele tunneltjes op het einde, die voor verkoeling zorgen. Maar verder geen water bijvulplaats. Het meeste wat ontbeerde was schaduw. Ongeveer 80 km fietspad en ik kom onderweg maar drie Spanjaarden tegen, die de andere kant op rijden. Je zal hier pech krijgen.  In "Jaen" koop ik bij de Super tomaten, bananen etc. en denk nog even om door te rijden zonder te beseffen hoe laat het al is. Noodgedwongen overnacht ik in een olijfboomgaard en geniet van een geweldig mooie sterrenhemel. De eigenaar van de boomgaard komt toevallig langs en ik spreek hem aan dat een andere persoon,  met een groene Jeep, mij toestemming heeft gegeven. Geen probleem, zijn vrouw informeert overigens of toch nog wel water heb. Sympathiek.

Wilhelmien kreeg meerdere kerende de vraag gesteld of ik mijn garmin nog heb teruggevonden. Zie mijn vorige verhaaltje. Het antwoord daarop is JA.

1. Eugenie:
    16 mei 2015
    Louis,

Wat maak je toch veel mee!
    Maar je hebt toch leuke brieven weten te schrijven!!
    En dat doet Mij steeds verlangen naar het kamperen van vroeger maar het zit er niet meer in jammer
    Het gaat je verdergoed en tot ziens

Groetjes vAn Eugènie