Donderdag 14 mei 2015, Jaen - Cazorlo

15 mei 2015 - Cazorla, Spanje

Totaalstand 1847 km, 38°

Laat ik vandaag kort zijn, want wat is er nog te vertellen na honderden kilometers olijfboomgaarden, het mag wat gevarieerder (en koeler). Op bijna het einde van deze etappe trakteerde "Benjaminse" mij op een bijzonder zwaar stuk. In dat stuk ben ik door mijn voorraad water heen, maar gelukkig heeft de enige voorbijganger in een auto nog het nodige bij zich en redt mij van een gewisse verdrogingsdood. Ik fiets door naar Cazorla, waar volgens Ruud een Nederlandse dame een super camping runt en dat is zo. Aangekomen op deze camping mag dat inderdaad gezegd worden. Camping Cortijo in Cazorla heeft geweldig goed verzorgde plaatsen en super sanitair. Jeanne, de eigenaresse, woonde vroeger in Schijndel. Ze is hier zo'n dertig jaar geleden neergestreken. Echter op de camping is geen eetgelegenheid , maar dat probleem wordt even later opgelost als ik Veronica en Jan uit Delft, op het veld waar ik mij installeer, ontmoet. Zij hadden redelijk teveel eten klaar gemaakt en zo werd ik voortreffelijk geholpen. Gezellig een deel van de avond bij hen doorgebracht. Benjaminse zou er goed aan doen een paar praatpalen langs deze route te zetten, dan kun je tenminste nog wat contacten opdoen. Ik doe voor het slapen gaan een schietgebedje voor minder heet weer, want anders begint deze trip toch wel akelig veel op een strafexpeditie te lijken.

1. Hein Kanters:
    Hoi Louis,
    Kijk niet op een week. Ons eerste overleg is pas 14 juli. Pas goed op jezelf.
    Hein en Myriam
  2. Johan Vastré:
    Beste Louis,
    Volgens mij kan je na deze uitdagende fietstocht echt de hele wereld aan,ik vind het super knap wat je doet!!
    Kijk ook eens als het je uitkomt op http://www.voice-of-the-sixties.nl
    Groet,
    Johan en Petra
  3. Jip & Janneke:
    Hoi Luigi,
    De opgestoken kaarsen hebben nog niet het gewenste resultaat gehad.
    Gelukkig maak je het nog steeds goed en ontmoet je leuke mensen.
    Na Cazorla rij je misschien het natuurpark Siera de Cazorla in en dat lijkt in ieder geval een gebied met meer bomen en dus schaduwrijker.
    Hou je haaks topper!
    Vrede en alle Goeds,
    J & A
  4. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Ik heb echt medelijden met je, maar daar heb je niets aan.
    Fiets je nou de hele dag of een gedeelte 'smorgens en wat later op de dag. Een rustdag op een bepaalde dag en plaats is ook niet verkeerd, probeer wel zoveel mogelijk in conditie te blijven en zorg goed voor je zelf wand je blijft het nodig hebben.
    Heel veel groetjes en sterkte vanuit Venray.
    Henk en José
  5. Hennie en Virginia de Graaff:
    16 mei 2015
    Beste Louis,
    Heel knap dat je deze hitte zo goed doorstaat!
    Wij volgen je belevenissen via je reisblog dan ook op de voet en wensen je een 'cool' vervolg toe!
    Take care!
    Groeten, Virginia en Hennie
  6. Cor & Carla:
    17 mei 2015
    ja nog steeds wensen wij jou succes, ............en als wij open zijn steken we elke dag een kaarsje aan, ...........dus nou even voor jou. Groetjes, hou je taai.