Dinsdag 12 mei, van Boer - Doña Mencia

12 mei 2015 - Doña Mencía, Spanje

Totaal km stand 1654, slechts een kleine toename.

Gedurende de morgen gaat het nog maar het werd allengs heter en heter. In Castro del Rio ontmoet ik Ruud uit De Pijp van Amsterdam. Hij gaat vanuit Cordoba met de trein verder, want hij heeft het hier wel gezien, zo saai. In Castro del Rio koop ik fruit en yoghurt. Verderop ontmoet ik Frank, hij woonde vroeger in de Betuwe en nu in Maastricht. Van Flipje naar Sjeng. In Doña Mencia besloot ik, zoals eerder aangegeven een halve snipperdag in te lassen want deze temperaturen zijn voor Nederlanders niet vol te houden. Wat deed die douche mij toch bijzonder goed. Ook even wat pasta gegeten en nu nog even een wasje doen. En dan maar verlangen naar morgen met betere temperaturen maar ik heb mijn twijfels. Echter een mens zonder hoop is niets. Dus laat ik stellen dat ik een beetje ben.

1. Trees Burgers:
    12 mei 2015
    Siësta houden ze daar niet voor niets. Je moet je overgeven aan je omgeving en snelheid aanpassen.
    Maar ik wil niet met je ruilen hoor. Ik pas hier mijn snelheid wel aan.
    Warme groetjes uit Beek
  2. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Het is natuurlijk te verwachten die hoge temperatuur, op deze tijd van het jaar is midden Spanje altijd de hoogste temp. van Europa. In de morgen fietsen lijkt mij het beste om toch te kunnen genieten, en de rest van de dag hou je gewoon siësta en neem een lekkere duik in het water voor extra afkoeling. Ook op tijd drinken en eten dan blijf je zeker op de been ( en op de fiets ). Geniet zoveel je kunt en hou de moet erin.
    Heel veel groetjes van Henk En José ook aan Willemien.
  3. Kasje:
    Lieve Louis,

Veel sterkte met dit weer, zal een kaarsje aansteken en aan de heilige Christoffel vragen voor minder wind (tegen) en warmte. Goed drinken en op tijd je rust nemen..zet hem op!
  4. Bob:
    13 mei 2015
    O Louis (zo zou een ode kunnen beginnen), wat zeg je dat poëtisch én filosofisch. en troostvol.

Toi, toi,

Bob
  5. Michel van den Berg:
    13 mei 2015
    hoi Louis,
    Ik zit naast je trotse zoon Marcel.
    Whow wat een rit heb je al achter de rug.
    Heel veel succes met de terugreis naar Hilvarenbeek.
    Ik volg je reis nu.......
    Groetjes Michel
  6. Chr appels:
    14 mei 2015
    Louis,
    heb je de Garmin GPS nog terug gevonden ?
    Gr. ied en chris
  7. Henk en Ilse:
    14 mei 2015
    Hoi Louis. Heb je route nog even bekeken. Zou je het niet verstandiger vinden om de kustroute aan te houden i.p.v. die Bergroutes. Man, het was 42 graden vandaag hier. Heb afgelopen weekend met de auto een deel van je trip gereden. De auto kon het bijna niet aan, laat staan jij op de fiets. Goed nieuws, het gaat hier wat afkoelen naar 25 tot 27 gr. de komende dagen. Ons aanbod staat nog steeds. Ff chillen hier, duikje nemen, lekker eten, een goed bed en een borrel of een pilsje. Wanneer denk je hier in de buurt te zijn?
    Groetjes uit een te warm Valencia. Succes op je fiets!