Proloog

31 augustus 2020 - Hilvarenbeek, Nederland

Beste Allemaal,

In 2019 onderbrak ik in Casaglia (IT) noodgedwongen mijn fietstocht Athene - Rome – Hilvarenbeek vanwege serieuze gezondheidsperikelen en nam op 17 juni de eerste de beste vlucht vanuit Bologna naar Eindhoven. Thuisgekomen volgden huisarts- en ziekenhuisbezoeken en anderhalve maand later, op 29 juli, werd mijn rechter nier met een 12 centimeter grote tumor verwijderd. De meesten onder jullie zijn van dit feit op de hoogte en het lijkt mij beter hier niet in detail over uit te wijden. Om eerlijk te zijn vind ik het niet verantwoord ten opzichte van mijn dierbaren en de medici die mij behandelen, om nu een internationale trip te ondernemen. Daarbij komt dat het Coronavirus in maart een aanslag op mijn spieren heeft gepleegd waardoor ik, tot op heden, beduidend minder kracht kan uitoefenen. Vandaar dat ik nog een poging ga ondernemen om een vlak rondje door Nederland te fietsen en links en rechts wat bekenden te bezoeken. Vanmorgen toen ik aan het infuus zat voor de derde vervolg immunokuur heb ik gevraagd om ook een shot epo toe te dienen, maar dat behoorde jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Lukt het mij niet de etappes te volbrengen dan zal ik me van het openbaar vervoer bedienen om huiswaarts te keren, of zal gebruik maken van het aanbod van Wilhelmien, André en Marcel om me op te komen halen. Uit voorzorg heb ik enkele mondkapjes in mijn bagage gedaan. In totaliteit gaat het om een slordige 650 kilometer waarvan ik een dertigtal kilometers per bus moet maken over de Afsluitdijk die voor fietsers gesloten is vanwege onderhoudswerkzaamheden. De tocht gaat globaal van Hilvarenbeek naar Leiden en vervolgens door de duinen van Noord Holland naar Anna Paulowna, Het Sneeker Meer, Assen, Zwolle, Apeldoorn, Tiel, s'-Hertogenbosch en weer terug naar het honk. Ook van dit tripje zal ik een blogje bijhouden zodat jullie van mijn wel en wee op de hoogte blijven.

Groetjes,

Louis.

1. Thea:
    31 augustus 2020
    Leuk om te horen Louis. Ik wens je een goede trip. Lijkt me ook een leuke trip. Ga er van genieten en succes.
  2. Hans van Poppel:
    31 augustus 2020
    Louis succes en geniet er van.
  3. Ben Carliet:
    Hoi Louis,
    Veel succes met deze nieuwe uitdaging en
    nogmaals “luister op tijd naar je lichaam”
  4. Fred de Wildt:
    31 augustus 2020
    Dit zijn goeie berichten Luigi ! Top man ! Mooi in de tour maand ook op de fiets ! Heel veel succes en vooral plezier , en hopen dat het lukt , want het is al met al toch een flink stuk !

Succes Fred
  5. Ad en Leni:
    Top Louis,
    Wij wensen je een mooie tocht. Deze keer niet in een tent slapen is ons advies. Mogelijk haal je ons in. Het laatste stuk fietsen wij ook. Je weet waar we zitten.
  6. Ton:
    31 augustus 2020
    Geniet van ons landje en de contacten!
  7. Dora van Lier:
    31 augustus 2020
    Mooi Louis, never give up ! Alleen idd wel goed op jezelf passen en vooral rustig aan doen en een lekker hotelletje nemen voor de nacht 😴succes 👍
  8. Marion Ambachtsheer:
    31 augustus 2020
    Geweldig Louis, wij zullen weer gaan genieten van jou berichten .
    Wees verstandig en geniet ervan, wetende dat wij in gedachten bij jou zijn.
    Marion en Joop .
  9. Edwin en Inge:
    31 augustus 2020
    Wat ben je toch n ongelooflijke positieve bikkel, Louis! Veel reisplezier en Edwin en ik gaan weer genieten van je reisverhalen. Toitoitoi!
  10. Cis:
    31 augustus 2020
    Mooi fietstochtje Louis wat je van plan bent te maken.
    Geniet van de reis en het moment.
    Doe Jip en Janneke de groeten als je die "toevallig" weer tegen komt.
  11. Géke:
    31 augustus 2020
    Mooi initiatief weer Louis, het bloed kruipt waar het niet gaan kan he! Doe vooral voorzichtig maar vooral ook geniet! Ik volg jou weer graag en ik wens jou een fijne fietstocht!
  12. Rut en Cor.:
    31 augustus 2020
    Beste Louis van uit Oisterwijk een goed reis toe gewenst.
    HET GAAT JE GOET . Groet Cor en Rut
  13. Monique Jansen:
    31 augustus 2020
    Denk nog regelmatig terug aan ons contact met jou toen Milou en ik op weg waren naar Parijs, want na jou terug keer uit Noorwegen had ik niets meer vernomen, ben blij dat jij zo kan genieten van je tour de Holland, veel Nederlanders hebben nood gedwongen gezien hoe verrassend mooi hun eigen land is, groet Monique Jansen
  14. Trees Burgers:
    31 augustus 2020
    Eens een reiziger, altijd een reiziger.
  15. Henk en Ilse:
    31 augustus 2020
    Je kunt het niet laten he? Veel plezier en succes kerel! Ilse en Henk.
  16. Ine Verhoeven:
    31 augustus 2020
    Dat is toch weer een hele klus, maar goede reis en geniet ervan!

Groetjes Ine
  17. Ans van den Broek:
    31 augustus 2020
    Dag Louis, wat geweldig dat je je fiets weer pakt. Ik wens je een mooie tocht met fijne ontmoetingen onderweg.
    Lieve groet. Ans.
  18. Kasje:
    31 augustus 2020
    Pas goed op jezelf en geniet van de trip!
    Liefs Kasje
  19. Marianne:
    31 augustus 2020
    De tweede stop staat je bedje gespreid doe rustig aan en tot woensdag

gr. Marianne
  20. Cora Werrelman:
    31 augustus 2020
    Heel veel plezier aan deze tocht. Gelukkig blijf je in Nederland. Is voor je gezin denk Wel een fijn idee. We zullen je volgen. Groetjes van ons.
  21. Marja van Beusekom:
    31 augustus 2020
    Hai Louis. Heerlijk om te lezen, dat je deze uitdaging aangaat! Wij wensen een hele goeie reis met warme ontmoetingen, bijzondere belevenissen en aangename weersomstandigheden. VAAR-WEL🍀❣️☀️🚲👌Sjef & Marja
  22. Bernard en Els[a]:
    31 augustus 2020
    geweldig Louis. Geniet er zoveel mogelijk van maar neem ook op tijd je rust.
    Succes en lieve groetjes van ons.
  23. Bart Spierings.:
    31 augustus 2020
    Ha Louis wat mooi om te lezen dat je weer op de trappers gaat 💪🏻💪🏻 Geniet enorm van je trip dan genieten wij mee. Ook denk ik aan Wilhelmein die je toch weer zal moeten missen.
    Zet hem beide op !
  24. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Geweldig dat je dit gaat ondernemen.
    Geniet Jij van het fietsen door ons mooie landje dan doen wij dat via jou verhalen. Kijk goed uit. Je bent nu ook al onze held ! 🙋🏼‍♂️
  25. Piet en Corry van Hees:
    Hoi Louis,
    Wij wensen jou een heel fijne fietstocht toe. Geniet er van!
  26. Marc Gast:
    1 september 2020
    Echte mannen geven nooit op, veel plezier Louis.
  27. Brigit:
    1 september 2020
    Fiets niet te hard, dan kun je er langer van genieten.
  28. Corrie en Noud:
    Geniet er van!!
    We reizen weer met je mee.

Liefs,
  29. Inge en Frank:
    1 september 2020
    Heel veel succes Louis, geniet er van. We gaan je reis volgen, altijd leuk om te lezen.
  30. Jan Leemans:
    1 september 2020
    Gewoon doorfietsen Louis !
    Met de auto vond ik het al een heel eind en daar heb ik tientallen jaren over gedaan .
    Ik zie je wel als je terug bent .
  31. Marja Vink:
    1 september 2020
    Mooi Louis! Succes en geniet!!!
  32. Dick Heuckeroth:
    1 september 2020
    Louis je bent een echte doorzetter. Let wel op jouw gezondheid. Je hebt zelfs geen col van de 4e categorie, dus dat moet voor jou geen probleem zijn. Kom fris en fruitig weer thuis en geniet van al het moois wat ons eigen land te bieden heeft.
  33. Henk:
    2 september 2020
    Louis, Gefeliciteerd dat je weer zover bent gekomen!!
    Wij wensen jou heel veel plezier onderweg met vele aangename ontmoetingen.
    Henk en Trude van der Heijden
  34. CWM. MEIJER:
    2 september 2020
    Beste Louis,
    Ik ken je voorgeschiedenis maar desalnietemin word ik er stil van wat jij vanaf juni 2019 heb meegemaakt en dan nu zo"n uitdaging aangaan.Laat je leiden (niet lijden) door de omstandigheden en je conditie ( na corona !) of je die 650 km.haalt. Zou geweldig zijn maar het hoeft natuurlijk niet. Hoop dat je geniet.
    Goed weer en veel sterkte met deze nieuwe uitdaging.
    Groeten,
    St.