Akkrum - Smilde 04-09-2020

4 september 2020 - Smilde, Nederland

Gisteravond na aankomst in het hotel vraag ik of zij over een droger beschikken en of  zij mijn kleding tegen betaling willen drogen, maar dat zat er niet in. Gelukkig functioneerde de verwarming op de kamer en kon ik mijn kleding met wat nachtelijke wisselingen toch nog droog krijgen. Soms heeft de mens gewoon geluk. Jullie zullen het niet geloven maar toen ik deze morgen wakker werd was het droog en even later brak de zon zelfs nog door. Letterlijk en figuurlijk een verschil van dag en nacht, of zelfs misschien wel 14 dagen, ten aanzien van het weer van donderdag. De trip naar Smilde bedroeg slechts 60 kilometer en het parcours met zon maakt het Friese landschap net iets mooier. Veel dijkwegjes en jachtpaden langs vaarten zien er dan echt anders uit. En warempel nadat ik 500 meter over een bosfietspad rijd zie ik een bordje 'Friese Woud', ik ga het hoekje om en zo waar zie ik weer een wijdse vlakte, groen, groen gras. De laatste kilometers naar Smilde rijd ik dus in Drente en ongelogen waar een totale verandering. Ik rijd door bossen en nog eens bossen. Aangekomen in Smilde eerst een bloemist gezocht alvorens mij bij Janneke en André (Jip en Janneke uit mijn eerdere blogjes) te melden. Een bijzonder en zeker ook een warm weerzien!!!! Samen wat broodjes gegeten, verhalen en verhalen uitgewisseld, serieuze en verhalen met een lach. Daarna gezellig gewandeld en een terrasje gepikt. Mijn benen protesteerden niet bij die lopende bewegingen. Terug op het honk genoten van een heerlijke maaltijd. Morgen stap ik weer fris en vrolijk op mijn Baars-Santos, want Janneke heeft mijn complete setje gewassen en gedroogd. Vast en zeker dat ik vannacht goed zal slapen en morgen mijn weg richting het zuiden ga vervolgen. Bij iedere dag plaats ik meestal meerdere foto's. Een tip; als je die allemaal wil zien click dan even op foto's, scroll iets naar beneden voor de bijbehorende tekst. Welterusten allemaal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cees:
    5 september 2020
    Veel geluk bij de volgende uitdaging
  2. Chr appels:
    Louis,
    het is dan toch juist !!
    Na regen komt zonneschijn. Geniet er van en laat lichaam en geest lekker “ uitwaaien” .
    Groetjes Chr.
  3. Géke:
    5 september 2020
    Lekker uitgerust op stap Louis en maak er een mooie dag van door die prachtige provincies! Hopelijk zit het weer mee! Geniet van je trip vandaag.
  4. Bob:
    5 september 2020
    Prachtige foto's, Louis, twee ervan met diepe ruimtewerking. En dan die hartelijkheid van J&J met daarna die afscheidsgroet op de derde foto. Een traantje weggepinkt?
  5. Dick Heuckeroth:
    5 september 2020
    Goedemorgen Louis. Fijn dat het goed met je gaat en de ‘fietsdraad’ weer op hebt kunnen pakken. Geniet van alles wat op je ‘fietspad’ komt.
  6. P.C.M. Vosters:
    5 september 2020
    Nou Louis wanneer ik je verhalen lees is het ondanks de ellende van de regen echt kicken geblazen
  7. Peter Vermeegen:
    Hallo Buffalo Bill,

ik lees tussen de regels door, dat je geniet in het mooie noorden! Veel plezier nog!!

Peter
  8. CWM. MEIJER:
    5 september 2020
    Fijn dat de reis naar wens verloopt.
    Mooie foto"s , scherp en de tekst: "Morgen verdient iedereen".
    De openstaande brug doet mij denken aan André van Duyn en Jannie !
    Het ga je goed.
    Groeten,