Dinsdag 12 juli

12 juli 2022 - Reisdorf, Luxemburg

Vandaag niet te veel over hoop op of hoop af en ook niet over temperaturen. Wel dat ik vandaag van kerkhof naar kerkhof reed en dat was nodig. Nu weten jullie ook hoe het met de temperatuur gelegen was. Bij een kerkhof stond naast de ingang een bankje voor als je wilde wachten tot je aan de beurt was. Ik ben dààr doorgereden. Vandaag genoten van Franse, Duitse en Luxemburgse wegen. De variatie in het landschap was enorm. Een keer word ik over een graspad geleid en denk daar nog een verdwaalde Duitser uit WO II tegen te kunnen komen. De variatie was groot, bossen, velden, langs de Moezel, langs stroompjes etc. Aan de kade van de Moezel nog gekeken of ik een boot van de Zonnebloem zag liggen om mee terug te gaan. Maar ergens ga ik om een hoekje en daar zit Mijnheer de Bruin naast zijn fiets. Ik vraag of hij stukken heeft maar hij rust even uit (na een afdaling) . We praten wat over fietsen, sporten en waar hij oorspronkelijk vandaan komt. Côte d' Ivoir. Ik vraag of hij Traouré heet zoals bij ons velen Janssen of Van Dijk. Maar hij is christen en de Traouré's zijn veelal moslim. Hij heet Yves, is IT-er en heeft van tijd tot tijd even een pauze nodig als hij te lang achter het beeldscherm heeft gezeten. Hij praat met heel zijn lijf en heeft plezier. Nu hij hoort hoe eenvoudig het is overnachtingsplaatsen te vinden denk hij er over een keer naar Parijs te fietsen. Onderweg ga ik in de fout en rijd in totaliteit 20 km (10 heen en terug) zonder een meter dichter bij huis te komen. (DOM). Neergestreken op camping Le Rivage in Wallendorf. 99% Nederlanders en een verdwaalde Duitser. Heb er een uurtje een gesprek met Jolanda en Jan Willem uit Wijchen en we drinken samen een biertje. Morgen op tijd op de pedalen. Nog een 300 km en dan hoop ik vrijdag begin van de avond op de klep te vallen. Welterusten.