6 juni donderdag

10 juni 2013 - St. Leon-Rot, Duitsland

Ja daar is't ie weer na een lang stilzwijgen. In Duitsland bijna nergens wifi, dus nog even wat verhalen van eerdere tijden. Vandaag weer vertrokken vanuit een zonovergoten dorpje en een vreselijk lelijk hoestje, maar dat past wel bij mijn uiterlijk. Weer vele omleidingen vanwege "Hochwasser". Je wordt sowieso over weggetjes geleid, dat het idee bevestigd wordt dat vele wegen naar Rome leiden, echter soms zijn deze in zo'n erbarmelijke staat dat je gaat denken: "Ik vind er geen kloten meer aan en aan mezelf geloof ik ook niet meer." Merkwaardig dat ik tijdens de tocht niemand tegenkom dan alleen Duitsers die hun hond uitlaten en dat is zelden een Duitse Herder maar veelal een Goldenretreever of een vuilnisbakkenras. Maar wel gedisciplineerd, aangelijnde dieren die netjes gaan zitten als er een fietser nadert. Omdat ik vandaag nog enkele pauzes inlaste keek ik tamelijk laat uit naar een overnachtingsplaats, maar niets beschikbaar en ook niets meer te vinden in de buurt. Op het moment dat ik denk aan een clandestiene overnachting, rijd ik langs camping "St.Leoner See". Een prachtige camping met alles erop en eraan. Super rustig en super sanitair.

1. Ad van Gool:
    Ha Louis,

Goed wat van je te horen, want je hoort wel meer van mensen die plotsklaps verdwenen zijn en waar het dan slecht mee afgelopen blijkt te zijn. Je bent in ieder geval wel stevig van start gegaan: eerste dag 149 km, tweede dag 158 km. Toe maar, wat een afstanden! Volgens mij heb je al wel behoorlijk de wind van
    achteren gehad. Ik had hem de laatste dagen thuis behoorlijk tegen maar dat is weer een ander verhaal.
    Neem de tijd zou ik zeggen, want zo'n reis vliegt anders letterlijk en figuurlijk om en ben je zo weer thuis. Moet je alweer beginnen aan de volgende uitdaging. Moskou??
    Voor nu: goede reis, we blijven je volgen!

Ad
  2. J en A:
    10 juni 2013
    Hoi Louis. Jeetje wat rijd jij hard zeg. Als wij niet ophalen ga je ons nog inhalen. Zitten nu te genieten in Verona. Ja de campings zijn soms schaars maar in Bolzano is een hele mooie. Moosbauer. Vanaf de passen is het een prachtige route. Daar zul je je niet alleen voelen. Veel fietsers en vast mooi weer. Geniet ervan op je tocht. Lieve groet janneke en André.
  3. Géke:
    10 juni 2013
    Leuk weer iets van je te vernemen Louis.
    Een dagje eens lekker relaxen op een prachtige camping met super sanitair, Louis ik wist het wel.. Maar jou kennende, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, als het prachtig weer is stap jij vast weer op je pedalen. Ik duim voor je dat je dan die vervelende bordjes met
    "Hochwasser" niet meer tegenkomt! Maar blijf toch maar eens lekker op de camping rondhangen zou ik zeggen.... Mooie dag ! x
  4. Rob Volders:
    11 juni 2013
    Hoi Louis
    Mooi dat je nog kan fietsen; als ik naar tv kijk lijkt het alsof alles onder water staat.
    Succes.
    Rob
  5. Fia:
    11 juni 2013
    Hallo Louis,

Wat een pech met die regen maar ik hoop dat je nu het meeste water achter je kunt laten.
    Wat een tempo heb je!!!
    Succes