5 juni woensdag

5 juni 2013 - Essenheim, Duitsland

Het systeem van woordvoorkeuze op de smartphone is een crime en ik weet niet hoe ik dat uit kan schakelen. Van Bley terug naar Rhens om boodschappen te doen, een plaatsje met mooie vakwerkhuisjes. Vandaag niet zo veel kilometers gemaakt, maar wel veel omleidingen, niet lang maar met steile beklimmingen. Bij Rheinfels was alles geblokkeerd en slechts een mogelijkheid via een klim van 18% te bereiken. Dat bleek snel veel te veel. Bij hotel Rheinfels, waar ik op het uitzichtpunt even to rust kom, kom ik in gesprek met een Duitser die mijn fiets van voor tot achter bekijkt en die vele vragen stelt. Volgens hem een perfect fietsje. Hij zit daar met zijn nieuwe Poolse vriendin en het is toch wel opvallend dat die altijd jaren jonger zijn. Later heb ik daar over na zitten denken en ben tot de conclusie gekomen dat poolse vrouwen waarschijnlijk van oudere mannen houden. Na vele omleidingen begin ik het zat te worden en informeer bij de eerst komende "Umleitung" hoe hoog het water daar staat. Het blijkt 40 cm. Ik trek mijn schoenen en kousen uit en vervolg mijn weg blootvoets voor de nodige honderden meters. Dat gaf wel bekijks aan het einde, juist bij een brandweerstation. Vandaag harde wind tegen doch een beste temperatuur, echter ik heb wel last van een stevige hoestje. Na 87 kilometer en veel verloren tijd had ik er genoeg van. Ik passeer een dame die belangstellend vraagt waar ik naar toe fiets, waarop ik haar antwoord; "Naar Rome maar niet meer vandaag". Ik zei haar een camping te gaan zoeken maar volgens haar was er  pas één over zo'n 20 kilometer. Ik geef haar te kennen dan maar een "Zimmerfrei te "zoeken. Ze vertelt dat haar vriendin een "Zimmerfrei" heeft en of dan het verhaal over die camping over 20 km klopt dat interesseert mij geen zier. Ik heb een prachtig onderkomen voor weinig geld en heerlijk gegeten bij de plaatselijke Italiaan. Heerlijk voorgerecht en een goede pasta. Toch verdiend meende ik, ondanks de 87 kilometertjes van vandaag. Wat zal de dag van morgen brengen. Schat ik zie er al weer uit als een bouwvakkertje. Marcel ik heb jouw smiley vandaag wel een paar keer nodig gehad. Welterusten allemaal.

1. Inge:
    5 juni 2013
    Die woordvoorkeuze maakt t voor je "volgwagens" wel heel interactief hoor Louis! Het is voor ons bijna net zo'n toer om uit te vinden wat je bedoelt als het voor jou is om n slaapplekkie te vinden ;). Maar ik geniet van je reisverhalen en dat puzzelen is n mooie bijkomstigheid. Goede reis! Groet, Inge
  2. Rob Volders:
    Hoi Louis
    Succes!
    Ik hoop dat je niet te veel last van het water hebt.
  3. Marcel:
    6 juni 2013
    Hallee Pa, goed om te lezen dat het goed gaat met het fietsen en ook fijn dat je mijn smiley al een paar keer hebt kunnen aanschouwen voor een mentale stimulans de trappers verder de klok rond te trappen. Daar is deze ook voor bedoeld. Vergeet niet bij die gedachten zelf ook een smile op je gezicht te krijgen je zult nog wel moeilijke momenten krijgen maar bekent is dat men van lachen energie krijgt. Doe niet te gek en maak niet al te veel kilometers op een dag en geniet ook vooral van je momenten en van de karakters die je op je rit tegen gaat komen.. grtzz M (intellingen bij berichten/woordenboek of woordkeuze uitzetten) De wondere wereld van de technologie!
  4. Géke:
    6 juni 2013
    Vannacht nog jouw 3 reisverhalen gelezen en Dick en ik hebben geschaterd om jouw leuke kwinkslagen. Louis daar ben je goed in, maar ook in het fietsen ben je een kei ! Inderdaad zoals Marcel schreef zet een smile op je gezicht en de dag is zoveel vrolijker. Vandaag ook weer een zonnige, vrolijke dag hopelijk zonder omleidingen. toitoitoi
  5. Henk van Beusekom:
    Hoi louis,

Het gaat goed naar je verhalen te oordelen. Afgelopen dinsdag hadden we het nog over het hoge water waar je op af fietste.
    Valt wel mee zei Ton. Nou dus niet
    Goede reis verder en ik blijf je volgen

Groetjes,

Henk
  6. Jan Hoogveld:
    8 juni 2013
    Altijd een genot je verslagen te lezen, bij ons komt er dan vanzelf een big smile op onze face... ja, ja, modern blijven hè, ook met of zonder smartphone!
    Fijn dat je toch zo'n goede achterban hebt, kun je altijd op terugvallen, liever hebben we dat je weer vrolijk en gezond terugkomt; dus ook op tijd lekker genieten en uitrusten.
    succes