Donderdag 31 augustus

1 september 2023 - Dasburg, Duitsland

Vanmorgen ontmoet ik eerst een olijke Belg in het Jeugdherberg van Remerchen (past wel bij mijn leeftijd, voor een prijsje van 33,- euro inclusief ontbijt. En dan ook wel een super goede kamer en een ontbijt waar een 5 sterren hotel nog een puntje aan kan zuigen. Frank beklaagt zich over het politieke systeem met alle deelregeringen en alle strubbelingen. Zo de dag is goed begonnen. Mijn fiets wakker gemaakt en aangegeven dat deze er vandaag weer aan zal moeten geloven, hoewel ik niet verwacht Luxemburg door te komen omdat ik langs de Sûre en de Our wil blijven, dus aan de oostelijke zijde. En jawel, jullie raden het al, vanaf 16:00 gaat het weer los. Ik vloek zachtjes zodat niemand er zich aan kan storen. Dan vind ik gedurende twee uur geen hotel of camping,. Dus worstel iķ ten langen leste door een veld omdat het hotel dat ik in de verte zie anders voor fietsers niet te bereiken is. Yes, nog een kamer, maar meer hoef ik ook niet. Ik trakteer me na 129 km op een lekker maaltje want er zijn ergere dingen in het leven, nl. nog meer regen. Vandaag zal ik geen slaapmiddel nodig hebben, en dan moet je weten dat ik op een bankje een tukkie heb gemaakt van 45 minuten. Viel er vandaag nog iets tegen? Ja, buiten de man die alle tijd nam voor wat uitleg over de te volgen weg, en alle tijd nam, dat ik verder niemand heb gesproken.