Zaterdag 25 mei. Het vertrek.

28 mei 2019 - Karteri, Griekenland

Tegen 07:55 staat Henk Baars persoonlijkmet zijn servicewagen voor de deur om mij en mijn fiets naar Eindhoven Airport te bregen. Nee de fiets, verpakt in een originele Santos doos, past in geen enkele personenwagen. Super toch zo'n service van Baars Bike Sports en dan nog wel met Henk persoonijk aan het stuur. Wilhelmien rijdt ook mee en Marcel zal wat later arriveren. Van André thuis afscheid genomen want hij heeft nog verplichtingen bij de MAF. Samen met Wilhelmien aan de koffie gezeten en later was Marcel behulpzaam om de fiets bij Odd Size af te geven. In Athene mijn fiets geprepareerd en op naar Athene. Nee niet over het fietspad maar over de grote weg want er is geen fietspad de eerste 7 kilometer. In Athene vraag ik nog een keer de weg naar het hotel omdat de navi niet doet wat ik wil. Ik krijg een uitleg van een figuur die vermeldt dat zijn moeder daar is opgegroeid, het was toen een arme wijk. Hijzelf heeft er op school gezeten etc. etc. Ik begon zowaar ongeveer wortel te schieten. Er waren twee straten met nagenoeg dezelfe naar Erechtiou en Erechteos en dat schepte volgens hem veel verwarring. Ach al bij al een gezellig begin en nogmaals dank aan Henk Baars Bike Sports voor de super service.

1. Petra en Kees:
    28 mei 2019
    Een hele goede reis Louis en geen wortel schieten, gewoon blijven fietsen.
  2. J.A. Bols:
    28 mei 2019
    Je fietst morgen toch wel naar het Parthenon?
  3. Kasje:
    Goed begin is gemaakt..!
  4. Ine Verhoeven:
    28 mei 2019
    Een goede start, zo leer je in een keer de Griekse taal, succes verder, Louis. Maar het is een prachtig land, met veel cultuur
  5. Jip & Janneke:
    28 mei 2019
    Knap dat je je Hotel gevonden hebt Louis.
    Als ik zo'n straatnaam hadden moeten uitspreken hadden ze ons vast naar een apotheek verwezen met de vermaning weer zo'n Hollander die een (blauw) pilletje nodig heeft.
    Auw.... nu stoot Janneke me in mijn ribben.
    Veel plezier met fietsennnnnn !