Zondag 7 juni 2015, Villers sur Meuse - Libramont (België)

7 juni 2015 - Libramont-Chevigny, België

Totaalstand 4389 km, goed weer, veel wind tegen.

Vandaag, hoopje op, hoopje af en veel tegenwind dus weer vermoeiend, maar over mooie rustige wegen. Onderweg maak ik nog een uitgebreid praatje met een Fransman op een VTT (vélo tout terrain) of te wel in goed Nederlands een mountainbike. Hij kent een man van drieentachtig waar hij regelmatig een tourtje doet die ieder jaar nog het Tour de France traject rijdt. In zijn bidons doet de fietser, waar ik mee sta te praten, muntblaadjes waardoor dit een smaakje krijgt en het is beter tegen de dorst (goed idee). Als ik even voor Montmedy zit peuzel ik een appel op een rustplaats waar even later zes Belgische motorrijders neerstrijken, die ieder jaar rond deze tijd een tourtje maken van vier dagen en ter plaatse even wat te eten nemen. De eenzame fietser wordt hierbij betrokken. Zij komen uit de omgeving van Brugge en zouden wel eens een toer willen gaan maken in Marokko. Jullie begrijpen het al, dit gesprek duurde wat langer, anderhalf uur. Aan het einde van het gesprek nog even wat contactgegevens uitgewisseld. Er komt nog een Nederlandse fietser voorbij uit Roosendaal, die wij aanspreken, maar na vijf minuten is deze gehaaste figuur al weer op de pedalen. Door deze lange "pauzes" en geen hotels op de route, fiets ik door tot Libramont in België. Ik doe daar het enige hotel Best Western aan en de dienstdoende persoon zegt, "Geen probleem, ik heb nog wel veertig kamers", waarop ik reageer, "geweldig". Hij, "Ja maar je hebt er toch maar één nodig". Ik, "Ja maar dan zal de prijs wel interessant zijn anders ga ik maar kamperen". Hij, "Ja maar er is hier niets anders en ook geen camping". Ik, "Och ik kampeer rustig in het wild, dat heb ik tijdens de meer dan vierduizend kilometer wel meer gedaan". Hij, "Meer dan vierduizend kilometers?". Korte uitleg en ik krijg de kamer aangeboden voor een sympathiek bedrag van €60,- inclusief ontbijt. Kijk dat was nog eens een meedenker. Zo het er nu uitziet ben ik dinsdag om 20:00 uur weer thuis in de Ypelaerstraat.

1. Cora Werrelman:
    8 juni 2015
    De laatste loodjes, voor dat je weer thuis bent bij Wilhelmien. Een geweldige prestatie, alvast proficiat met een dikke knuffel. Vertrekken morgen naar Roses en weten niet of we daar Wi-Fi hebben. Groetjes
  2. Marion Ambachtsheer:
    8 juni 2015
    Bijna Louis, bijna thuis na een geweldige prestatie,
    Petje af hoor, wij doen het niet na, wat een doorzettingsvermogen.
    Wilhelmien zal blij zijn als je weer thuis bent, het was een lange reis dit keer.
    Dikke knuffel, Marion en Joop.
  3. Trees Burgers:
    Gelukkig
    Veilig en wel thuis.
    Geniet nog van de laatste kilometers.
  4. Chr appels:
    chr. en ied
    Dat was niet zo goed zaken doen lowie ! 60 euro ! Ik zie twee bedden en ge gebruikt er mar ene. Da moet vur de helft kunne ???

Maar Goed evenzo een prachtig prijsje voor een hotel met enige klasse. De afstand per auto van Libramont naar Hilvarenbeek is 260 kilometer, maar dat wist je waarschijnlijk al.

groetjes ied en chr.
  5. Brigit:
    8 juni 2015
    Och nog maar een "paar" kilometertjes. En dan eindelijk weer thuis. Dat moet een geweldig gevoel zijn. En zeker niet in de laatste plaats voor Wilhelmien.
    Geniet van die laatste kilmeters.
  6. Mieke Hexspoor:
    Hoi Louks,

Succes de laatste kilometertjes, geniet ervan en een warm welkom thuis toegewenst!!!
    Fijn voor iedereen !!!!
    Tot snel weerzien!