Zondag 31 mei 2015 Lamastre - Morvants

4 juni 2015 - Arleuf, Frankrijk

Totaalstand 3576, bijzonder goed weer.

Waarschijnlijk heeft mijn navigatie hinder van het goede weer, want deze valt de nodige keren uit en dat is geen pretje. Langs de route enkele keren een poging gewaagd om ergens iets te eten maar steeds hetzelfde praatje, alles is gereserveerd voor moederdag. Al een hele tijd volg ik het fietspad direct langs de Rhone en ontmoet er Fransen en enkele Duitsers, waarmee ik even gezellig kan babbelen. Maar aangezien mijn navigatie het de nodige keren laat afweten moet ik mij overgeven aan de kennis van de plaatselijke bevolking en dan blijkt dat in sommige gevallen er verschillende meningen zijn waardoor ik zeker weet dat ik vandaag een paar keer verkeerd ben gestuurd. Op een zeker moment zie ik om 16:00 uur een eetgelegenheid en zie aan het gezicht van de uitbaatster dat ik hier ook weer bot vang maar geef aan dat ik iets wil drinken en op zijn minst een sandwich wil hebben en zo geschiedde. Nog vele kilometers verder word ik verwezen naar een camping, maar die bleek voor 2015 gesloten. Ja het zou eens meezitten vandaag. Te langen leste mij geïnstalleerd bij een visvijver waar nog een camper staat met een jong stel. Zij wonen in deze camper, zij hebben geen huis en de man neemt volgend schooljaar misschien zijn studie bouwkunde weer op. Ik krijg cola, water en daarna een gezellig gesprek van een uurtje of anderhalf.

1. Bob:
    6 juni 2015
    Louis, waar blijf? Heb ik de afgelopen dagen een paar maal gedacht. Er kwam maar geen bericht uit Frankrijk. Even was ik in de veronderstelling: Die heeft het verstand op nul gezet en nu ook nog de inktpot leeg is wil hij na al die strapatsen maar één ding: ze snel mogelijk terugkeren naar Wilhelmien op die uitbundige canapé met daarvóór die schaal vol heerlijke verjaardagskoek, waarvan hij bij thuiskomst nog een restant hoopt te vinden.

Nu weet ik beter: je hebt moed en een aantal ervaringen verzameld. Ook prima.

Bob