Vrijdag 5 juni 2015, Golbey - Fléville devant Nancy

5 juni 2015 - Fléville-devant-Nancy, Frankrijk

Kilometerstand 4123, super weer 30°

Mijn nachtrust in het hotel had mij goed gedaan, dus stapte ik met enthousiasme weer op mijn fiets met het idee vandaag toch weer een korte etappe te maken zoals ik Wilhelmien gezegd had, teneinde het lichaam enigszins te laten recupereren en als doel Fléville devant Nancy te stellen om goedendag te gaan zeggen bij de familie Henquel, die mij twee jaar geleden gastvrij ontving toen ik op mijn terugweg was naar Nederland vanuit Rome. Ik weet nu helemaal niet wat er nog meer zou voorvallen. Mijmerend op de fiets en genietend van het goede weer zie ik van de andere kant twee bepakte fietsers aankomen rijden. De mannelijke fietser heeft een aanhangwagentje achter zijn fiets hangen. Hoe is het mogelijk dat dit gebeurt zonder dat het is afgesproken. Ik had mijn route gewijzigd en zij hadden hun route gewijzigd. Het waren Janneke en André uit Hoge Smilde, de Jip en Janneke uit mijn blogje van Santiago met hun hond(je) Wobke, een teckel, in de aanhanger. Ik ontmoette Janneke en André ook op de route naar Santiago en ontmoette hen weer in Rome. Wat een emotionele begroeting en wat een ongeloof bij allen. In het plaatselijke café tussen Epinal en Nancy samen het nodige vocht tot ons genomenen natuurlijk bijgepraat. Daarna scheidden onze wegen zich weer. Zij richting Epinal en dan later verder naar Belfort en Basel om langs de Rijn terug te rijden en ik, de eenzame fietser, richting het noorden, richting huis. In de plaatselijke bistro van Fléville neem ik een salade gourmande en de uitbater wist aan iedereen, en dat waren er een stuk of dertig, luidkeels te vertellen dat ik op de fiets vanaf Marakesh onderweg was naar Nederland en daar de nodige details bij verstrekte hetgeen weer leuke reacties gaf. Momenteel bij de Henquels, waar dochter Leonie mij  nog herkende en begroette. Pa werd direct geinformeerd en ik moest zeker blijven. Vanavond wordt het weer gezellig, zekerweten.