Skoura - Boulmane

28 april 2015 - Boulmane, Marokko

maandag 27-04-2015 Skoura - Boulmane, 91 km, tussen de 35 en 38°.

Op de eerste plaats hartelijk dank vooral alle spontane reacties, dat doet de mens goed. Hetzelfde grindpad terug maar nu op de fiets en ik vervolg mijn weg naar het oosten, in de hoop wijzen tegen te komen. Vandaag een simpele dag zonder bijzondere ontmoetingen maar wel een paar voorvallen. De temperatuur loopt vandaag weer hoog op, liters water gutsen naar binnen. Vandaag nog even geluk gehad. Ik word ingehaald door een vrachtwagen, waarvan de chauffeurs hier vaker een claxon beter weten te vinden dan een rempedaal. Van de veewagen is het kleine deurtje, waar de schapen en geiten naar binnen worden gesmeten, niet gesloten en klappert op een neer. Dat deurtje gaat raaklings langs mijn linker schouder. Onderweg word ik nog zowat bevangen door de hitte en neem een terrasje alwaar ik spontaan in slaap val. De eigenaar nodigt me uit om even op een matrasje binnen te komen liggen, super. Neer gestreken in "Kasbah Dades Gems" waar ik naar de mogelijkheden vraag. Jammer genoeg buiten het budget. Ik vraag de eigenaar, voordat ik wil vertrekken, om nog even te babbelen over het toerisme en ik complimenteer hem over de ligging, kwaliteit en uitstraling van zijn hotel. Als ik vervolgens aangeef verder te gaan, ook al is dat niet mijn bedoeling, mag ik toch blijven voor de door mij geboden prijs. Super gegeten en super geslapen.

1. Rut en Cor.:
    28 april 2015
    We vinden fijn dat je het zo lekker warm hebt maar zijn blij dat het hier niet is . Het gaat iedere dag iets beter hier.Nog een goede reis.
    GR Rut
  2. Géke:
    28 april 2015
    Louis let je wel op onderweg vooral je schouder moet je niet blesseren -:) en raak aub niet oververhit ! Voor nu maar misschien ben je al te bedde bij die aardige eigenaar van de Kasbah, slaap heerlijk en morgen geniet weer van wat er op jouw fietspad komt ! X
  3. Hans en Lena:
    Louis,
    Nog maar net onderweg en dan al zulke belevenissen. Het engeltje fiets duidelijk mee op je schouder. Als ik zo je verhaal lees zie ik haast voor me hoe jij met die hotel eigenaar in gesprek bent. Geweldig. Het resultaat is er dan ook naar, lekker bed en goed geslapen.
    Zorg goed voor jezelf, pas je aan, aan het klimaat. Succes.
    Gr. Lena en Hans
  4. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Hoewel we als lezers feitelijk een dagje achterlopen, ervaren wij, zittend achter het scherm, bijna de zinderende warmte waar jij in fietste.
    Dorstig openen we de beugelflesjes van "De Brouwer" uit ons oosten, voordat we verder lezen en opgaan in jouw avontuur.
    Uit solidariteit schuiven we tenslotte de salontafel even opzij en vlijen ons neer op het handgeknoopte wollen tapijt uit Marrakesh.
    Voor morgen fijne dag gewenst en pas goed op je zelf!
    Vrede en alle Goeds,
    J & A
  5. Jeroen:
    Hey Lowieke,
    Mooie verhalen, dit is buitencategorie!
    Het lijkt erop dat Marokko het beste in je naar boven haalt. Hard werken op de fiets, en ook nog eens losjes onderhandelen om binnen budget te blijven.
    Warme groet,
    Jeroen
  6. Cis:
    Alé Louis,

Het gaat oe goed af om op tijd siësta te houden. Mooie reisverhalen uit het verre Marokko. Wij hebben hier aan de oranjebitter bij de Bock gezeten op koningsdag en vervolgens met pilske nagespoeld.

Salut,

Cis
  7. Chr appels:
    29 april 2015
    Je zou zo min mogelijk bagage meenemen ???
    wat weegt zo'n nummertje handelen ??
    groetjes chris
  8. Eugenie:
    1 mei 2015
    In het verre Marokko wil ik je graag even groeten. Ik had graag meegegaan om van het prachtige landschap te genieten. Maar mijn 92-jarige oude botten zouden de slechte wegen daar zeker niet verdragen. Ik wens je veel succes op je verdere reis. Eugenie
  9. Bob:
    1 mei 2015
    Ha Louis! Wat moet je je klein voelen te midden van die rotsformaties. Toch lijkt het erop dat ze je beschermen, niet bedreigen.

Groet, Bob