Donderdag 7 mei, onze trouwdag, Martil, Marokko - 30 km ten noorden van Algeciras

9 mei 2015 - Alcalá del Río, Spanje

Totaal km stand 1233. 27°

Vandaag 7 mei zijn Wilhelmien en ik 38 getrouwd, dus eerst 's nachts en later 's morgens telefonisch contact. Ik hoef nog maar 40 km naar de Spaanse enclave Ceuta voor de oversteek. Ik laat eerst mijn tentje drogen en werk mijn blogje bij. Rond 10:30 uur trap ik het af na gedag gezegd te hebben bij Diny en Hans. Wat een puinhoop aan de Marokkaanse kant van de grens en een grote hoeveelheid controles.  Enkele honderden meters verder kom je ook zo maar Spanje niet binnen. Auto's worden van binnen en van onder intensief geïnspecteerd en voor de eenzame fietser wordt veelal een uitzondering gemaakt, maar al bij al neemt het veel tijd in beslag. Een ticket voor de ferry gekocht en de overgebleven Dihrams ingewisseld. De ferry vertrekt mooi op tijd om 16:00 uur en doet er een uur en kwartier over voor de oversteek. Op de ferry neem ik een hamburger en cola voor het versterken van de inwendige mens. Onderweg leun ik tegen een tafeltje, waarvan het blad spontaan afbreekt. Volledig gecorrodeerd. De chef wordt erbij gehaald en stelt dat de tafeltjes er zijn om er koffie op te zetten. Ik vraag hem vriendelijk of hij de conversatie in het Engels of Frans wil doen want nu schiet mijn opgedane kennis van het Spaans te kort. Ik stel hem voor de tafeltjes in Marokko te laten maken waar het laswerk beter wordt gedaan. Hij verdwijnt en ik heb hem niet meer gezien. Na de oversteek de route naar het noorden redelijk snel gevonden en ik schiet het Nationaal Park in, met als gevolg geen dorpjes en gedurende 25 km, geen bewoond huis, dus ook geen eten en drinken. Het wordt wild kamperen en 's nachts behoorlijk kou lijden. Eigen schuld dikke bult.

1. Bernard en Els[a]:
    9 mei 2015
    Met Wilhelmien zeer lang aan de tel. gehangen, zoals gewoonlijk, hoor ik je zeggen.
    Louis, blij, erg blij dat je nu weer in Spanje bent. Zorg dat je jezelf niet teveel uitput en neem gewoon een dag rust om op krachten te komen. Verder heel veel succes. We volgen je met onze ogen.
    Liefs ook namens Bernard, Els.