Donderdag 22 juni Førde - Olden

23 juni 2017 - Nordfjordeid, Noorwegen

Førde - Olden 106 km.Na een luxe overnachting weer op de pedalen. Terug naar het centrum van Førde en dan moet de cursor weer naar het noorden gaan wijzen. Ik schrijf "het centrum" maar in werkelijkheid heeft hier nagenoeg elke woonplaats maar een paar straten. De route was super mooi met heel regelmatig een goede bui regen en nog steeds erg koud. Na een 6,5 kilometer steile klim nog even staan praten met twee Flevolanders met een camper. De afdaling met de fiets ging wel beduidend sneller dan met de camper. Toen zij mij op het vlakke deel daarna voorbij reden rook ik de warmgelopen remvoering. De chauffeur moet de handleiding van de ANWB er maar eens op na slaan "hoe te rijden in de bergen".  Na de afdaling naar Inntvil besloten door te rijden naar Olden om maar eens door die 100 km te gaan. De camping die ik in Olden aantrof, daar zou ik geen hond op willen laten verblijven. Doorgereden naar het oosten en na een goede 3 km een fatsoendelijke, kleine camping gevonden. Aan het ydillisch meertje waar de camping aan lag, mijn eenpans maaltijdje klaargemaakt en verorberd, daarna wat brood met castello blue maar jammergenoeg zonder glaasje port. Morgen schijnt het weer wederom bar en boos te worden, maar daarna zou het de goede kant opgaan. Hoop doet leven.

1. Trees Burgers:
    23 juni 2017
    Als ik de foto's zie, snap ik dat je deze tocht wilt doen.
    Wauh, wat is het daar mooi.
  2. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    De fotos zien er mooi uit, maar op deze camping zie ik geen buren, maar dan heb je ook zeker rust. De komende dagen wordt het beter en dan zal je zeker iemand treffen waar je een babbel mee kunt maken. En af en toe een beetje zon zal je goed doen, het is je gegund.
    Groetjes,
    Henk.
  3. Rut en Cor.:
    23 juni 2017
    Als we nu ons weer met dat van jou mixen hebben we het bijde naar de zin . overigens het gaat je goed.
  4. Henk Roberts:
    23 juni 2017
    Wat een prachtige omgeving en jij daar als middelpunt! Beiden indrukwekkend.
  5. Cees:
    23 juni 2017
    Wat een prachtig land en het vele moois wat je nog te wachten staat.