17 juni maandag

18 juni 2013 - Capraia, Italië

Een enorme afdaling om weer in Zena te komen en dan na even een ontzettend lange klim naar de Passo di Raticosa en daarna nog naar de Passo di Futa. Beiden zijn nog geen 1000 meter maar afmattend, zeker bij 35 graden. Onderweg nog wel een groep Polen ontmoet, echter zonder bagage want die werd door enkele volgers vervoerd. Het centrum van Florence even aangedaan en even langs de "Academie Della Musica" gegaan waar een aantal violisten hun best deden. Nog even doorgereden en buiten Florence een goede pasta gegeten en daarna weer op de pedalen. Tegen de tijd dat het donker begon te worden iemand aangesproken en mijn tentje in zijn grote tuin gezet. Campings zijn hier minder voorkomend dan bij ons.

1. Géke:
    18 juni 2013
    Louis, weer veilig de dag doorgefietst,.nu een heel goede nachtrust gewenst en morgen gezond weer op om vervolgens jouw trip te vervolgen. Doe het vooral rustig aan in de hitte, Rome zal nog wel even bestaan. Liefs
  2. Hans en Mieke van de Kerkhof:
    19 juni 2013
    Louis,

Fijn dat de reis goed vordert, wij wensen je een mooi maar vooral veilig vervolg.
    Lieve groet vanuit een erg zonnig Döbriach AT.
    Mieke en Hans
  3. Ghisele:
    19 juni 2013
    Louis,

Fantastisch. Je ziet de zeven heuvels vast al in de verte. Mijn collega is afgelopen zaterdag naar Rome gevlogen en was gisteren al weer terug. Zo snel kan het dus ook. Groetjes en als je terug rijdt via Firenze geef ik als tip de academia del arte. Daar staat de echte David van Michelangelo in al zijn glorie. Je kunt je vast meten met hem, met zo n afgetraind lichaam! Na al die kilometers fietsen!
  4. Ied en chris:
    20 juni 2013
    Louis, langzaam aan, maar zeker ! Heb Franciscus al op de hoogte gesteld van jouw komst. Wij zijn bang dat wij je dit huzarenstuk niet nadoen. Heeeel veeeeeel succes. ied en chr.