16 juni zondag

18 juni 2013 - Zena, Italië

Lendinare - Zena 126 km in totaal 1591 kilometer gefietst.
Als ik eerst ZO op mijn navigatie zie dan NW en daarna weer voor een tijd W en even later weer ZO, dan krijg ok het idee dat im door Rijtsma belazerd wordt. Maar wel gelachen vandaag. Bij Ferrara ontmoet ik iemand bij de Super. Oh, Hilvarenbeek!  Dan zijn er twee mogelijkheden, ben op je hoede of wordt enthousiast. Ik stel me voor en hij zegt dat hij uit Annapalowna komt. Uit privacy overwegingen noem ik hem maar Petrus van der Praatpalen, omdat daar de zus van ons Wilhelmien woont. Petrus van der Praatpalen gaat heen en terug. Hij heeft ook Venetie bezocht. Het klinkt niet erg positief in totaliteit. Hij heeft een elektrische fiets waarop ik zeg, ah een fiets met hulp. Ja, maar ik heb 5 omleidingen, zegt hij. Gelukkig slik ik nog net een stuk tomaat door, anders had ik gezegd dat ik inmiddels meer omleidingen heb gehad dan hij er heeft. Petrus van der Praatpalen vertelt over vorig jaar naar Santiago. Hij wil binnenkort even in Suriname gaan wonen want daar kost het leven niets volgens hem. Zijn vrouw is overleden, maar uit de toonzetting kan ik niet opmaken of ik medelijden moet krijgen of dat het een opluchting was. Petrus van de Praatpalen was maar niet naar het St. Pietersplein gereden, allemaal veel te druk vond hij. Nee, rechtsomkeer gemaakt voor Rome en weer begonnen aan de terugreis. Na zo'n ontmoeting kan de dag niet meer stuk. Verder was de Povlakte zoals omschreven erg saai. Onderweg word ik nog binnen gevraagd door iemand wiens broer in Rotterdam woont en we drinken een fris glas water. Bij Zena, een plaatsje met 4 huizen, vraag ik naar overnachtingsmogelijkheden en vervolgens word ik verwezen naar Agroturismo Cutto. Gebeld, wel een kamer maar geen avondeten. Bij aankomst, complimenten en praatje pot, word ik gevraagd met de familie mee te eten. Een geweldige ambiance. Later nog het procédé van de geitekaas bekeken en om 23:30 naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Géke:
    18 juni 2013
    Leuke dag Louis, en was zeker weer de moeite waard om over naar huis te schrijven, en dat pakt ook deze keer jou niemand meer af !! Morgen nog zo 'n leuke dag en als het even kan zonder die tropische hitte.. We duimen voor je ! Drink voldoende, en doe iets op je hoofd voor de zon. We fietsen in gedachten morgen weer een stukje mee ok? Weer een lieve groet van de Kraaienhorst
  2. Marianne:
    18 juni 2013
    leuk dat je een plaatsgenoot van ons tegenkwam. Ik wist niet dat er hier zo'n sportieve mensen wonen. haha Maar de bevolking inmiddels kennende hier, zal het wel een gezellig praatje geweest zijn. Hopelijk heb je niet veel last van de temperatuur. Inmiddels is het hier ook tropisch, alhoewel wij dan weer het geluk hebben dat door de zeewind het nog altijd aangenamer is dan in het mooie Brabant. Succes maar weer verder. En wij kijken vol verwachting uit naar je volgende verslag.