De eerste drie dagen

21 juni 2017 - Hilvarenbeek, Nederland

Maandag 19 juni 2017.60km van vliegveld Bergen naar Radoy. Voor maandag nog van de nodige personen in levende lijve afscheid genomen en velen goede raad ontvangen. ook veel reacties op mijn blogje en de nodige telefoontjes. Dan neem ik afscheid van Wilhelmien en zal ik weggebracht worden door Marcel naar Schiphol. Maar als hij wil vertrekken spring ik uit de auto en spurt terug naar binnen, waar Wilhelmien denkt dat ik haar niet kan missen maar ik had mijn pantoffels nog aan i.p.v. mijn fietsschoenen. Op Schiphol moet ik mijn fiets nog bijboeken en de dame aan de incheckbalie zegt dat er iemand aankomt, echter na 20 minuten nog steeds niemand. Maar de ingeseinde medewerktster had gedacht dat er iemand anders zou gaan. Tja sommigen denken e veel en doen te weinig. Bij het inleveren van de fiets probeert een bijdehante jongen mij nog een fietsdoos aan te smeren, die ik niet koop omdat mijn ingepakte fiets was goedgekeurd. De vlucht naar Kopenhagen en de overstap voor Bergen verliep probleemloos. In Bergen mijn Santosjegeprepareerd en een hoop plastic uit de derailleur moeten "plukken". En daarna de start in een plensende regen op naar Bergen. Na 60 km, zeiknat een kampeerplaats gevonden naast een school in Radoy waarvoor ik toestemming kreeg. Na een stevige maaltijd' een banaan in de slaapzak.

dinsdag 20 juni Radoy - Rutledalen 80 km.
Het weer net als gisteren, dus knudde.Enige winkels gezocht maar geen campinggas te vinden. Een vriendelijke dame bij Tess neemt de moeite om op internet te zoeken en stuurt mi naar de juiste winkel. Op naar de veerboot bij Leirvag om over te steken naar Slavag. Bij de aankomst bij de Ferry in Rutledalen tref ik weer de Noor Björn die ik eerder zag tijdens mijn zoektocht naar gas. De Ferry zal nog ruim twee uur op zich laten wachten om rond 19:15 uur over te varen. Ik besluit een slaapplaats te zoeken en morgen over te varen. Na 5 minuten een prima plaats gevonden op een parkeerplaats met pick-nicktafel waar ik ook mijn eerste maaltijd klaar maak. Ik hoorde van Wilhelmien later dat Noortje nog even langs was gekomen om gedag te zeggen en een knuffel te geven. Ju, toch te vroeg vertrokken of was Noortje toch te laat?

woensdag 21 juni.
Rutledalen - Førde 89 km.
's Morgens om 06:15 op de veerboot, zon joekel helemaal alleen voor mij en dat voor 20,- NK (€ 1,80). Ik neem na de overtocht een ontbijtje bij een tankstation en sla in Flekke proviand in. Ook vandaag de nodige buien moeten trotseren, maar daar waar de route het mooist was was het even droog of miezerde het wat. Als je vraagt of het goed loopt dan zeg ik "matig". Mijn neus loopt beter. Bij het klimmen moet ik nog meer gaan presteren of spieren kweken. Harder het laatste stuk van een afdaling nemen en dan aan het begin van de steiging even wat meer lompe kracht. Dat lompe gaat al beter, nu de kracht nog. Vandaag niet zo zeer naar het lichaam geluisterd maar meer naar het verstand voor zover aanwezig. Ik heb in Førde een camping gevonden en daar voor wat meer cofort, een goede douche, even kunnen wassen en morgen geen natte tent in te moeten pakken, een kamer genomen. Vandaag ondanks de nodige buien en koude toch enorm genoten van het landscap.

1. Jerome:
    21 juni 2017
    Hoi Louis,
    Klinkt wel wat anders als 40 graden in de schaduw.....veel courage en goede benen. Hopelijk wordt het in het hoge noorden wat vlakker en droger.
    Fiets ze en blijf mooie verhalen schrijven!!!
  2. Fia:
    21 juni 2017
    Louis jammer van de regen maar ik krijg de indruk dat je er toch zin in hebt. Hopelijk morgen een zonnetje!
  3. Hans van Tuyl:
    Ha louis,
    Het begin is gemaakt. Wij zullen duimen voor mooi weer.
    Wij volgen je door het lezen van het reisverhaal. Met hopelijk veel ups en misschien af en toe een downtje. Veel fietsplezier.
    Anne en Hans
  4. Henk:
    22 juni 2017
    Je kent die uitdrukking wel: "Het bloed stroomt waar het niet gaan kan". Volgens ons erg op jou van toepassing. Waarom dagen in de regen rijden?? We blijven je volgen. Erg veel plezier gewenst!!
  5. Kasje:
    22 juni 2017
    Na alle warme zuidelijke tochten..nu het noorden..mooi hoor..geniet van de natuur daar en geen ongelukken aub..enjoy!
  6. Wil Gijsbers:
    22 juni 2017
    Hallo Louis, ik lees met veel plezier jouw verslagen......eigenlijk had je schrijver moeten worden....maar het is nog niet te laat.
    Wat jij nu gratis krijgt.....zouden Hanny en ik hier in Spanje graag voor betalen , namelijk REGEN. Och wellicht geldt voor beiden ,NA REGEN komt ZONNESCHIJN.
    Wij wensen je veel genoegen met je tocht.
    Hanny en Wil
  7. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Ik hoop dat je het waslijntje niet bent vergeten, anders krijg je helemaal niets droog, maar morgen wordt het beter weer.
    Groetjes Henk.
  8. Chr appels:
    22 juni 2017
    Louis, éindelijk gelijk gestemd ! Het regent hier voor het eerst si da tijden. Eigenlijk maar EEN plensbuitje maar er wordt meer beloofd. Dat halen ze bij jou weg ! Heb jij al noren ontmoet ? Ik heb er nog een paar hangen ! Geniet van de natuur de objecten en subjecten. Groetjes idd en chr.
  9. Cis:
    Alé Louis,

Ge gaat oe veloke weer trotseren. Fijne tocht en dat de weergoden jou goed gezind zijn. Doe ze daar de groeten van Gilde Sint Joris. Je weet nooit waar het goed voor is. Salut, de Cis
  10. Henk Roberts:
    23 juni 2017
    Louis. Laat dit korte berichtje je een beetje sterken bij je toch!!