Vrijdag 25 augustus

25 augustus 2023 - Wasserbillig, Luxemburg

Vanmorgen toch maar even langer gewacht alvorens te vertrekken want de sluizen stonden weer wijd open. Aangezien Komoot mij dwars door Luxemburg wil leiden toch nog even een praatje gemaakt met de bereidwillige man van de Tourist Info. Hij adviseerde me de route langs de Our maar dan moest ik daar nog wel naar toe en dat kostte kruim. Een vriendelijk verzoek dit niet aan mijn orthopeed te melden om problemen te voorkomen. Het was pittig vandaag of liever gezegd knap zwaar. In Vianden tref ik een echtpaar waar ik informatie aan wil vragen maar het waren vakantiegangers uit Vlaanderen. Typisch dat zij zich altijd voorstellen als Vlamingen en niet als Belgen. Zij kwamen uit Ronse en hadden een zoon die in Londerzeel woont. Dit was de eerste en gezellige ontmoeting die een half uurtje duurde. Vandaag aangekomen, in de stroooomende regen, op een camping in Wasserbillig. Een betere naam is niet te verzinnen in de huidige omstandigheden, nu het met bakken naar beneden komt. Geen hotel in de omgeving van 20 kilometer waar nog een kamertje vrij is. Dus ben ik genoodzaakt mijn tentje hier op te zetten. Voor het geval het vannacht te gortig wordt mag ik in de gemeenschapsruimte gaan zitten. De vraag is nu of ik dat tentje wel opzet? Deze gedachte maar niet aan de uitbater kenbaar gemaakt. Het tellertje staat inmiddels met omleidingen op 354. Welterusten voor straks, snurk, snurk.

1. Jef willems:
    25 augustus 2023
    Aan de Wasserbiligerbruck heb ik goede herinneringen. Vaak gekampeerd. Je bent in korte tijd ver gekomen. Hoop op mooi weer. Succes en behoud je gezond zijn. J
  2. Hans en Lena:
    25 augustus 2023
    Ja Louis, ze zeggen toch alle regen(zegen) komt van boven. Toch pech hebben dat er nergens een kamer vrij is. We zullen hopen dat de sluizen zeker overdag dicht blijven voor jou maar de verwachtingen zijn toch dat er nog wat van boven komt. Zorg goed voor jezelf, blijf droog en vat geen kou. Aan de snelheid zal het niet liggen want je gaat als een speer. Slaap lekker in de gemeenschapsruimte.
  3. Jan Bols:
    Hé lowieke
    Hedde wel un kerske opgestoke? Gij ongeleuvige! Alweer op pad en alweer veul regen. Mar.... Ik was in Lisieux van de heilige Theresia en daor heb ik un kerske aongestoke. Wedde det vanaf naaw beter gao!
  4. Ans van den Broek:
    26 augustus 2023
    Dag Louis, het zit nog niet mee deze eerste dagen, maar jou kennende trap je gewoon door en kijk; plotseling is daar de zon😎. Houd moed en geniet van je tocht.
    Gr.Ans
  5. CWM. MEIJER:
    26 augustus 2023
    Hier is het ook met "bakken "naar beneden gekomen tot genoegen van het gras dat groener en groener wordt: de vicieuze cirkel van de natuur geeft gerechtigheid.
    Groeten, Stan.
  6. Marja van Beusekom:
    26 augustus 2023
    Gezien de bovenmatige temperaturen elders, lijkt mij dit toch te verkiezen……
    Maar ik hoop dat er heel veel meer aangename dagen volgen.🙏🏻👍