Vrijdag 24 en zaterdag 25 juni 2022

25 juni 2022 - Pomezia, Italië

Vrijdag 24 juni. De dag van vertrek en de zoektocht naar mijn fiets. Weggebracht door Wilhelmien naar Eindhoven en dan besf ik dat ik haar enige tijd zal  missen. Aangekomen op de luchthaven neem ik de noordelijke zij ingang waardoor ik bij geluk de lange rij incheckers en een hele lange rij in de hall omzeil. Jongens, jongens wat een puinhoop.vanuit Fiumincino met de shuttelbus naar Termini en dan blijkt na info het openbaar vervoer naar de camping een ramp te zijn. Dus maak ik een deal met een taxichauffeur. Op de camping was niets bekend over mijn fiets en bagage en moest ik op onderzoek uit. Na enige tijd alles gevonden maar de organisatie van Camino Fietstransport kan enige verbeterpunten doorvoeren. Tentje opgezet, een douche genomen en even de inwendige mens versterkt. Ik heb dagen in mijn leven meegemaakt die spectaclairder waren.

Zaterdag 25 juni.

Na een redelijke nachtrust vertrek ik dan naar het St. Pietersplein. Ik zou de groeten doen aan Franciscus van Cees Remmers, onze oude pastoor, maar Franciscus was nog niet op. De navigatie staat op Hilvarenbeek dus op de pedalen. Wat een weggetjes, mijn botjes rammelden door elkaar. Onderweg luister ik naar mijn lichaam en de temperatuur van 38 graden tijdens de vele klimmen  las ik enkele rust- en drinkpauzes in. Tegen 19:30 uur passeer ik een Agroturismo waar ik kan eten maar er zijn geen kamers meer beschikbaar. Na overleg mag ik mijn tentje zetten, douchen en waarempel omdat ik een luchtbed en een slaapzak heb kan ik voor een paar centen in een koele ruimte de nacht doorbrengen. Jongens, jongens, ik val weer met mijn neus in de boter. Een adres met volop humor, dat moet gezegd.

1. Jip & Janneke:
    25 juni 2022
    Gelukkig dat je fiets en bagage wel op de goede plek stonden. Voor een voettocht had je geen toestemming gekregen van het thuisfront.
    Je eerste etappe zit er weer en je hebt een slaapplek.
    Rustig verder morgen!
  2. Jerome:
    25 juni 2022
    Take it easy en genieten is belangrijker dan je daggemiddelde…..alle goeds
  3. Rian Sanderink:
    Hi Louis,
    Geweldig, dat je dit weer gaat ondernemen. Je staat zo vol in het leven. Goede reis , veel leuke ontmoetingen en kom weer veilig naar Hilvarenbeek.( over een tijdje!)
    groetjes, Rian
  4. Marja van Beusekom:
    26 juni 2022
    Hai Louis. Het begin is weer gemaakt. Het is wel even iets anders dan de 4-daagde Wandelvierdaagse!
    Behouden vaart❣️Sjef & Marja
  5. Cees:
    26 juni 2022
    Geniet van deze uitdaging maar leg de lat niet te hoog.
  6. Géke:
    26 juni 2022
    Het nieuwe fiets avontuur is gestart Louis en het genieten is begonnen.
    Buena giornata in bicicletta 😁
  7. Ad van Gool:
    26 juni 2022
    Maak er een mooie tocht van Louis.
    Tot over een paar weken.
  8. Bart Spierings.:
    26 juni 2022
    Top om je avontuur weer te volgen Louis.
    Je schrijft het zo fantastisch, heerlijk om te lezen.
    Mooie tocht gewenst.
  9. Thea hin:
    Succes en geniete !
  10. P.J.J. Hees:
    26 juni 2022
    Het avontuur is begonnen. We gaan je weer volgen en wensen je een mooie fietstocht toe over hoge bergen en door diepe dalen.
    Groeten van Piet en Corry
  11. Bob:
    26 juni 2022
    Een indrukwekkende proloog vol twijfels en zelfgekozen bemoedigingen. En zo schuif je het laatste kwartier waar je zo tegen opkijk naar voren: 3 weken, 30 weken, 4 jaar, 30 jaar etc.

Voor de komende drie weken: goede reis en behouden thuiskomst,

Bob
  12. Fred de Wildt:
    27 juni 2022
    Mooi verhaal weer Louis !! Jij kan het ook niet laten !? Heel goeie reis , en ik kijk uit naar het volgende verhaal !
  13. Bert en Dicky van zandwijk:
    27 juni 2022
    Hallo Louis, Wat goed van je zeg, toppie. wij wensen je een goede tocht met veel mooie belevenissen zodat je er goede herinneringen aan over houdt. Dat engeltje op de schouder kijkt altijd met je mee. Sterkte en veel plezier, groetjes
  14. Wil van Rijn .:
    27 Juni 2022
    Geweldig Louis , zet hem in zijn 6 de versnelling , en vergeet vooral niet om onderweg af en toe een keer een potje te biljarten . ( anders verleer je het )
    Wil van Rijn .
  15. Marc Paulissen:
    27 juni 2022
    Mooi Louis, je krijgt het toch weer iedere keer voor elkaar.
    Je ziet, met je Brabantse positieve instelling en humor, laten ze je niet in de steek....

Fiets ze....

Marc Paulissen
  16. Chr appels:
    27 juni 2022
    Heel veel succes met de tocht !
    Chris