Dinsdag 5 juli

5 juli 2022 - Chur, Zwitserland

Vannacht gingen de luiken om 04:00 even open en de oortjes namen heel veel regen waar. Er klinkt een oneerbaar woord en ik slaap gelukkig verder. Maar tegen 7 uur er uit en het is gelukkig droog. Na een uitgebreid ontbijt om 07:45 op de fiets. Er vliegt wel een kilometer of 4 een vogeltje mee en ik noem het Henk, naar Henk Verhorevoort bijna 81, die ik nog ken van Santiago en die ik een paar dagen geleden een kaart stuurde en vermeldde dat hij in gedachten met mij mee reed. Wat was het mooi en wat was het pittig. En hoe hoger ik kwam hoe kouder het werd door de laaghangende bewolking maar het deerde me weinig, ik voelde het wel maar ik trok me er weinig van aan. Mijn gedachten waren elders. Ja ik was letterlijk en figuurlijk in de wolken toen ik de pass bereikte. Foto's gemaakt en laten maken, één met een knipoog en een duimpje omhoog, een beetje voor mezelf en één met een middelvinger omhoog naar mijn tumor!!!! Ik bereikte Marcel om dit bijzondere moment en mijn gevoelens te delen. Later sprak ik Wilhelmien en André. Van Chiavenna naar de pass zijn er 51 haarspeldbochten maar ik reed er 53 omdat ik nog even terug reed om een foto te maken van het gemeente bordje Monte Splüga. De rit naar beneden, slechts 9 km, ging snel en ik  vervolgde mijn weg naar Chur (CH) waar ik nu op de camping sta. Onderweg verloor ik nog veel tijd omdat er een weg versperd was en daar was geen doorkomen aan, alhoewel ik het wel geprobeerd heb. Een andere binnendoor weg was te gevaarlijk dus kilometers terug naar de asfaltweg. Beste volgers, deze tocht had veel variaties in wegen, weersomstandigheden, landschappen, gevoelens, etc. Mocht iemand Youp van het  Hek nog zien, vertel kort mijn verhaal en doe hem de groeten. Dit was voor mij dé dag van de tocht, die zal niet meer overtroffen worden. Ja eens zal ik verliezen maar daar probeer ik met een goede medische begeleiding nog even een stokje voor te steken!!!!. Ik ga vroeg slapen, een beetje dromen en weer gelukkig wakker worden.

1. Cees:
    5 juli 2022
    Bijzonder dat jij elke dag je eigen doelstelling gen overtreft. Morgen weer veel geluk toegewenst. Gr cees
  2. Wilhelmien:
    5 juli 2022
    Een droomprestatie die na drie jaar heel hard knokken uit is gekomen!! Wat ben ik trots op jou ,en ongelooflijk blij dat we dit nog meemaken!
  3. CWM. MEIJER:
    5 juli 2022
    Emotionele dagtour begrijp ik uit jouw verhaal, maar wel met voldaan gevoel geeindigd.
    Je had eerder al aangegeven dat je deze uitdaging wilde aangaan.
    Goede reis verder, volg je met interesse.
    Groeten Louis,
    Stan.
  4. Hans van Tuyl:
    5 juli 2022
    Hier hebben wij maar een enkel woord voor : superkanjer !!!
    Dit was het doel, daarna ontspannen op huis aan. Geniet er van.
    Groeten, Hans en Anne
  5. Hans:
    Grandioos Louis!!!!!🚴‍♀️😤
  6. Mieke Hexspoor:
    5 juli 2022
    "Gewoon" spannend om de computer op te starten om te gaan kijken of het je gelukt is!!!
    Proficiat Louis, geniet er van...
  7. Kasje:
    5 juli 2022
    Nou wat ben jij een kanjer! Trots op je..fijn dat je deze reis mag maken🙏🏼
    Knuffel Kas!
  8. Dora van Lier:
    5 juli 2022
    Proficiat Louis met deze overwinning, “you did it” nu lekker verder en nagenieten 😎👍
  9. Jan Bols:
    Proficiat Louis

Deze ervaring is je van harte gegund.
  10. Ans van den Broek:
    5 juli 2022
    Met een mooi doel voor ogen ben je vertrokken en wat heerlijk te lezen dat dat is bereikt.
    Geniet verder nog van je reis Louis.
    Gr.Ans
  11. Janneke:
    6 juli 2022
    Met veel respect voor jouw doorzettingsvermogen. En ja als je in iets blijft geloven, kan dat enorm veel kracht geven. Succes verder en we blijven je volgen. j&A
  12. Fred de Wildt:
    6 juli 2022
    Geweldig gedaan Louis !! Heel bijzonder om het allemaal te lezen ! Geniet van de terugreis !
  13. Thea hin:
    6 juli 2022
    Prachtig om deze reis te mogen medeleven ! Succes verder thea
  14. Trees Burgers:
    Wat een vertrouwen
  15. Will van lieshout:
    6 juli 2022
    Wat een ongelofelijke krachtinspanning heb jij daar geleverd Louis,geen pet maar vele petten af daarvoor.Wat hebben wij
    genoten van je verslagen elke dag en de mooie foto's,geniet nog even verder en goede reis terug!!
    Jan en will
  16. Hennie en Virginia de Graaff:
    6 juli 2022
    Heel goed gedaan en diep respect voor je doorzettingsvermogen Louis!
    Goeie reis verder en stay safe!!
  17. Heleen Senden:
    6 juli 2022
    🎩 voor jou, we genieten met jou mee dat het gelukt is! Goede reis verder ☀️🍀
    Groetjes, Jerome en Heleen
  18. Brigit:
    6 juli 2022
    Chapeau. Een grote prestatie in vele opzichten..
  19. Jan Marree:
    Jan M
    Om een lang verhaal kort te maken: TOP Louis !!
  20. Henk:
    6 juli 2022
    Louis, Ik ben het met alle voorgaande reacties eens!
  21. Marc Paulissen:
    6 juli 2022
    Je bent een Bikkel, Louis.......

Super gedaan, ik ben trots op jou,

Gr. Marc Paulissen.
  22. P.J.J. Hees:
    6 juli 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van de beklimming. Veel fietsplezier op je verdere tocht.
    Piet en Corry van Hees
  23. Géke:
    6 juli 2022
    Chapeau Louis voor deze ongelooflijk memorabele en onovertroffen rit! Jouw droomrit! Ik zie jou de hele weg naar huis glunderen. Doe vooral voorzichtig verder en geniet met volle teugen. Ik fiets graag nog een eind mee
  24. Marianne:
    Diep respect
  25. Beppie Jansen:
    6 juli 2022
    Wat een prestatie , en vol goede moed op naar de thuis reis , gr Beppie
  26. Louis:
    6 juli 2022
    Al mijn volgers ken ik persoonlijk. Jij volgt mij al meerdere tochten en
    Ik vraag me af wie je bent. Wil je dit niet op m'n blog, stuur dan eventueel een appje naar 0650247273. Geen verplichting.
  27. Bob:
    6 juli 2022
    Ik benin gedachten met je meegefietst. Nee, niet vóór je om je uit de wind te houden, nee, achter je om te zien hoe je het klaarde: de lastige Splügenpass vanuit het zuiden.
    Het ging quasi moeiteloos. Proficiat.
  28. Bart Spierings.:
    9 juli 2022
    Louis wat een tocht en wat een prestatie zet je neer !
    Chapeau en een hele diepe buiging voor je !
    Groet Bart !
  29. Hans en Lena:
    10 juli 2022
    Wat een prestatie Louis, TOP in hoofdletters ja. Je doel bereiken ondanks alle barre weersomstandigheden en omleidingen. Je mag zeker trots op jezelf zijn. Fiets fluitend verder en we blijven genieten van je verhalen.