Woensdag 29 mei 2019

29 mei 2019 - Kleitoria, Griekenland

De hoteleigenaar vroeg gisteravond hoe laat ik wilde vertrekken,waarp ik zeg 08:00uur. Hij;"Maar 08:30 kan ook" dus stond het ontbijt om 08:15 klaar. Hij vertelde mij dat hij ook boer was en hij het zaad voor de pootaardappelen in Holland kocht. Ik reageer dat dat aan de smaak te merken was waarop hij mij verwonderlijk aankijkt. Vandaag vreselijk afgezien met klimmen. Soms zijn die klimmen zo steil en de bergen hoog gelijk de Griekse schuld aan Europa. Die bergen zullen niet veranderen en die schuld waarschijnlijk ook niet. Echter later kwam de beloning met een mooie afdaling. Iedereen kent Pythagoras maar Pyt schijnt nog een sportieve broer te hebben gehad Joanishagoras en die schijnt ooit de stelling geponeerd te hebben; "De weg naar boven duurt altijd langer dan naar beneden". Toen ik vanmiddag genoot van de mooie natuur nog iets bijzonders meegemaakt. Ik hoorde van verre al een hele hoop gekrakeel. En toen ik bij een landbouwmechanisatiebedrijf, een donkere, bouwvallige schuur, kwam zag ik twee personen buiten de schuur staan en juist op dat moment kwam er net een lomp figuur naar buiten al zwaaiend met een hamer. Toen ik even stopte om het tafereel te aanschouwen werd het stiller en verdween de acrobaat terug de donkere schuur in. Even later meende ik weer even op de Balkan te zijn toen niet 1, 2 of drie, maar zeven honden blaffend achter mij aankwamen. Het was net op een hellend vlak maar de al schreeuwende moeder de vrouw kon erger voorkomen. Echte kilometers komen nog niet uit de benen, nee het is afzien maar dat dan wel in een hele mooie natuur. Weltrusten, het is hier één uur later.

1. CWM. MEIJER:
    29 mei 2019
    Sommige fietsers hebben een fluitje bij zich tegen aanvallen van honden.
    Dit helpt alleen niet als de hond sneller is dan jouw fluit, vraag maar aan Ad Vugts.
    Hopelijk blijf je genieten van de mooie natuur en moeten wij allemaal niet afzien op bepaalde momenten ? Reculer pour mieux sauter. Ofwel: goed uitrusten "s avonds om de volgende dag beter te kunnen presteren.
    Groeten/ succes. Stan.
  2. Fia:
    29 mei 2019
    zet 'm op Louis!
    Hierbij nog een andere stelling: na de klim komt een afdaling;)
  3. Jerome:
    30 mei 2019
    Tsja uiteindelijk klim je evenveel meters als dat je daalt maar op een of andere manier voelt het toch anders..🤗😀 We wensen je veel mooi weer en sterkte. Doe gewoon rustig aan, niemand telt de dagkilometers!!
  4. Bob:
    30 mei 2019
    Mooi, Louis, je begint erin te komen, dat wil onder andere zeggen, je vindt ook de gelegenheid om mensen te bejegenen. Je had bij die aardappelboer wel moeten doorvragen, hij trouwens ook. Nou weet ik nog niet hoe jij over onze désirée, madeleine, loreley of bintje denkt. Laat staat over de schone van Boskoop - is een appel, maar toch.

Gelukkig begin je ook al te relativeren. Die uitspraak die jij in al jouw bescheidenheid toeschrijft aan Joanishagoras, is ongetwijfeld van jezelf en niet van het Orakel van Delphi of het orakel van Mokum. Sterkte en geniet ervan.
  5. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Het mooie Griekenland kent mooie bergen en mooie stranden .
    Het fietsen is niet altijd makkelijk en ik hoop dat je niet teveel moet afstappen.
    Dit is nu pas het begin en hoop dat je er snel aan gewend bent. Afdalen is altijd wel prettig maar opletten, en blijf genieten van de mooie natuur.Groetjes van Henk.
  6. Jip & Janneke:
    30 mei 2019
    Je hebt je draai inmiddels gevonden Louis denken wij.
    Op de fiets door de "antieke wereld" is een mooie belevenis.
    De stellingen van de broers Hagoras zouden hier op het vlakke land eeuwen later geponeerd worden. Dat de kortste weg tussen twee punten een rechte lijn is wisten we al wel langer en dat een dijk de voeten droog houdt bij vloed ook.
    Kop d'r veur en verder fiets'nnn
    ps. Wat is een MTV pad ?
  7. Ton:
    30 mei 2019
    Wanneer je bij een bruggetje over een rivier(tje) komt, weet je dat je de afdaling achter de rug hebt en er een nieuwe beklimming begint. Succes!
  8. Henk en Ilse:
    30 mei 2019
    Hollandse eerpels in Griekenland???? Mooie foto's. Veel sterkte verder. Is het warm daar? 😎