Vrijd, Zaterd, Zondag 31 mei, 1 en 2 juni

2 juni 2019 - Mítikas, Griekenland

Nadat ik al 2 1/2 uue op de fiets zit en ook al een hond gezien heb, zie foto, passeer ik een tamelijk ernstig ongeluk, materieel gezien. Twee takelwagens zijn al ter plaatse. De politie komt met hoge snelheid, remt, kijkt, ziet en is er als de weerlicht weer vandoor. Even later een witte auto waaruit een type hangt luid roepend STOP, STOP!!! Het is de kerel waar ik gisteren het huis mee regelde. Hij stapt uit en begint te schreeuwen; Boss grrrrrrr, house kaput, no money, now pay!!!! Ach dacht ik dit gaat een leuke conversatie worden. Met handen en voeten legt hij uit dat ik niet betaald zou hebben. Dan laat ik het kaartje van zijn etablissement zien met de naam van de jongen erop aan wie ik het geld gegeven had en zijn telefoonnummer. Ik stel voor hem te bellen maar dat is dan niet meer nodig. Er wordt nog op mijn schouder geklopt en nog twee maal een stevige hand en uitgezwaaid met; sorry, good luck. Een hele tijd langs de zee gereden maar nergens een camping of hotel. 's Avonds bij een tankstation gevraagd of ik daar mijn tentje mocht zetten, met nul op request. Verderop in een wei wild gekampeerd en om 00:00 uur Wilhelmien gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag.

Zaterdag 1 juni 2019

Vroeg uit de veren om alles aan kant te maken en dan sta je daar in de middle of nowhere met nog 1 appel en wat water aan proviand. Na ruim twee uur ploeteren vind ik een gelegenheid in een gat waar de dame voor mij een ommeletta en sinaasappelsap wil maken. 's Avonds aangekomen in Agrinio maar alle 4 hotels compleet vanwege bruiloften en partij bonzen. Deze keer mag ik wel achter een tankstation staan maar geen eten meer voor vandaag. Ondanks deze tegenslag was de route best aardig.

Zondag 2 juni 2019

Eerst vanmorgen de 10 km teruggereden die ik gisteren te veel trapte. Bij geen enkel cafeetje is men bereid een otbijtje te maken. Gelukkig vind ik een mini super die open is en koop er wat toast, yochurt, kersensap en groenten in het zuur. Ik eet ter plaatse de yochurt wat toast en wat van de groenten waarvan ik het zuur bij de plantjes gooi. Zeker weten dat die plantjes morgen kapot zijn en ik maar hopen dat ik morgen nog opsta. Vandaag genoten van de natuur en afgezien met het fietsen. Bij weer zo'n typisch cafeetje word ik binnengeroepen door ene popy Jopie die mij ook cola aanbiedt. Hij reageert direct op Holland met Amsterdam, nice girls en stuff. Ook in dit gat geen overnachtingsmogelijkheid. Maar popy Jopie die juist wordt opgehaald weet nog wel te zeggen; 5 kilometers nog klimmen en dan 15 km dalen, hetgeen 15 km klimmen en dalen werd zou ik in Mitika komen en daar zouden genoeg hotels zijn. Nou de eerste 3 waren gesloten maar Nico's tent was open. Wel overnachten en heerlijk douchen en het wasje doen. Ok het is geen 5 sterren hotel maar het is er zuiver. Zodadelijk even buikje rond eten en lekker pitten. Ja het is in Griekenland makkelijker de weg te vinden en kapelletjes voor een kaars op te steken dan een hotel te vinden.

1. P.C.M. Vosters:
    2 juni 2019
    Nou Louis je maakt wel wat mee zeg. Maar jij bent in staat dergelijke situaties door je ervaring met een handdruk opnterugop lossen. Geweldig. Allee nog veel succes
  2. Cis:
    2 juni 2019
    Als jij op de fiets zit moet het ok nie van zelf gaan. Dat is juist jouw uitdaging. Nog prefisjat meej oe vrouwke.
  3. Dick Heuckeroth:
    2 juni 2019
    Knap Louis dat je er zo weer tegenaan gaat. Zo te lezen gaat niet alles zonder ‘slag of stoot’. Rustig blijven ademhalen en doe er maar een paar dagen langer over zodat je tot rust komt af en toe. Toi Toi Toi!
  4. Fia:
    2 juni 2019
    Louis wat lastig dat overnachten.Hopelijk vind je de komende dagen prettig onderdak.
    hou je haaks
  5. Chr appels:
    3 juni 2019
    Het is duidelijk. Die Grieken hebben het Europees geld hard nodig, als het even kan..... dubbel.
    Heel veel succes toegewenst vanuit Costa del Beekia. . 30 graden ! Groetjes Chr.
  6. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Dat is wel afzien, je moet al erg veel klimmen en dan ook nog geen onderdak kunnen
    vinden, je hebt wel beter verdiend. Gelukkig heb je nog een tentje bij je en je weet als
    ik er bij was had ik daar dan nog een probleem extra erbij. Ik hoop dat je snel in de bewoonde wereld bent en dat je dan ook weer een lekker hapje kunt krijgen.
    Ondanks alle ellende hoop ik dat je toch veel fiets plezier hebt.
  7. Marion en Ralf:
    3 juni 2019
    Toch geniet ervan, louis. Herkenbare situaties voor jou. Dat blijft ook verrassend en spannend met fietsen. Wij fietsen momenteel naar Wenen , vanaf de Utrechtse heuvelrug. I. v.m . familieomstandigheden verblijven we in de “ buurt”. We hopen tzt van Athen naar huis te fietsen dus volgen jouw ervaringen wederom, louis.
  8. Bob:
    3 juni 2019
    Tjeempie, Louis, wat een verhaal, opgebouwd volgens de wetten van succesvolle srillers: je begint met een onschuldig ogende hond (welk gluiperig gedrag zit erachter?), dan beschrijf je een voorval dat drachtig is van spanning (twee takelwagens etc.) en tenslotte ga je naadloos over op iets wat nog afgrijselijker is (stop, stop!!!). Zoiets houdt de adem van de lezer vast.

Μύτικας ligt in ieder geval aan zee, als je het zoutpad volgt hoef je niet veel te klimmen.
    Ofschoon ik er op zich weinig moeite mee heb om uit jouw pen allerlei ellende te vernemen, lees ik in de witregels dat allerlei je aanspoort om vooral door te zetten. Prachtig toch. Toch?
  9. Henk Roberts:
    3 juni 2019
    wederom een unieke tocht en idem verhaal
    wederom zet je door waar een ander zou stoppen
    wederom lees ik je verslagjes met plezier
    wederom ook veel genot daar