Maandag 3 juni 2019

3 juni 2019 - Kastrosikia, Griekenland

Het begint vandaag afwisselend, eerst een beetje koud en wat regen, later goede temperatuur om te fietsen met een stevige (tegen)wind. Een heel stuk langs de zee maar toch op en af. Opweg naar Preveza maar daarvoor moet ik wel een stukje tolweg nemen en door de tunnel. Op internet dit wel gezien maar omdat het in de fietsroute was opgenomen leek mij dat geen bezwaar. In de tunnel is een brede verhoogde strook dus dat moest lukken. Voor de tolweg passeer ik een vliegveld en zie meerdere borden met erop de tekst dat er niet gefotografeerd mag worden. Nou als ik zag wat voor oude meuk daar stond dan begreep ik dat wel. Dan aangekomen bij het tolhokje, ik word geweigerd.GEEN DOORGANG VOOR FIETSERS!!!! De juffrouw stelt direct voor een taxibusje te bellen. Ho, ho even, nog even wachten. Een hoop bla bla maar het helpt geen zier. Ik loop een stukje terug en plaats mijn fiets in de berm en de eerste pick-up die ik aanhoud is prijs. Fiets achterop en de fietser ook in de bak om de fiets vast te houden. Bij het tolhokje even bukken en klaar was de banaan echter nog wel even naar de juffrouw zwaaien. Door de tunnel gegaan weer uitladen en ik krijg nog nirt de gelegenheid de man te bedanken, weg was de pick-up weer met een zwaai uit het raam. Dit was super, dat zijn de momenten. In Preveza doe ik de plaatselijke pizzaboer aan en eet daar met een voorgevoel een overheerlijke ovenspaghetti carbonare. Zo lekker, zo nog nooit in Italië gegeten en daarvoor ook de complimenten gegeven. Wat betreft het voorgevoel, ik zag ernstig donkere wolken. Ja jullie begrijpen het al. Ik kreeg een complete wolkbreuk over met heen. Nat tot op iedere vezel kwam ik gelukkig een hotel tegen en nu van goede kwaliteit. Welterusten.

1. P.C.M. Vosters:
    3 juni 2019
    Hallo Louis. Hoe jij wat ogenschijnlijk grote problemen lijken, door jou opgelost worden ( wonder?). En altijd tot volle tevredenheid van beide partijen Ga zo door en dat beetje regen daar zou ik me niet zo druk over maken het hoort er bij. Dit zet je weer met beide benen op d grond !!
    Allee Louis zet hem op ik leef met je mee !!!
  2. Cocky en Jan Mus:
    3 juni 2019
    Even opdrogen, op tijd naar bed en morgen weer een nieuwe kans, goed bezig, volg je iedere dag !!
  3. Bob:
    3 juni 2019
    Wat een mooi verhaal over de tunnel die verboden is voor fietsers. Wel een beetje naief van jou te denken dat fietsen door een donkere tunnel 'geen bezwaar' zou zijn. Je mag de tol-trol dankbaar zijn voor haar gestrengheid, de chauffeur van de pick-up (wat een mooi woord in zijn twee betekenissen!) voor zijn opnamebereidheid en de pizzaboer voor zijn bakkunst.
    Je zult er goed van slapen.
  4. Ine Verhoeven:
    4 juni 2019
    Goedemorgen Louis , nou na het avontuur van gisteren , er weer met goede moet er weer tegen aan vandaag, succes
    Groetjes Ine
  5. Géke:
    4 juni 2019
    Goodmorning Louis, wat een avontuur met de tunnel maar wie niet sterk is moet slim zijn 😉 ! Soms moet je tijdens het fietsen ook nog je hersenen gebruiken maar zo worden ze niet lui 😆.
    Wat maak je in één dag veel mee, de tunnel, overheerlijk gegeten en vervolgens krijg je een bak regen over je heen en daarna weer een fijn hotelletje. Je kunt niet zeggen dat je geen afwisseling hebt.
    Voor vandaag een mooie fietstocht Louis, doe het rustig aan en vergeet niet te genieten.
    Liefs
  6. Kasje:
    4 juni 2019
    Goed bezig Louis! Vooral het zwaaien naar de dame van het hokje..hihi zie het helemaal voor me..:-)
  7. Henk:
    4 juni 2019
    Louis, chapeau voor jouw avonturengeest!!
  8. Jip & Janneke:
    4 juni 2019
    Hoi louis, nu ben je weer op dreef.
    Leuk je verhalen te lezen.
    Groet' nn
  9. Henk en jose:
    4 juni 2019
    Hoi Louis, dat heb je mooie opgelost de dame wilde jou met de neus pakken maar dat lukte ze niet. De bagage achter op een Pic Up stelt voor jou ook niks voor daar heb je al ervaring genoeg voor. De regen heb je kunnen ontlopen. Hup en nu naar het goede weer. Vanavond lekker eten en voor straks lekker slapen.
    Heel veel groeten Henk en Jose.
  10. Theo van roden:
    leul