8 juli maandag

9 juli 2013 - Hilvarenbeek, Nederland

Noville - Hilvarenbeek

Gereden 215 km totaal 4177 km

Ik word 's morgens wakker en aan de buitenzijde en binnenzijde van mijn tentje zit heel veel condens, ook mijn slaapzak ik tamelijk vochtig. Ik wil in Houffalize kijken of Michel Lambin op de zaak is. Met hem deed ik voor Kleyn veel zaken totdat hij zich geheel toelegde op personenwagens. Na misschien wel vijfentwintig jaar zien we elkaar weer en zie ik ook zijn dochter die de zaak in Houffalize runt, de dochter die ik toen der tijd nog in de kinderstoel zag zitten. We halen oude verhalen op en praten over de zaken van nu, zijn vestigingen in Houffalize en Arlon en een nieuw te openen zaak in Houffalize voor nog een derde merk. Dan op naar Luik en tot aan Baracque de Fraiture nog de nodige pittige pukkels. Maar vergeet die bij Sprimont niet met een stijging van meer dan 12%.. Aangekomen in Maastricht bel ik ons Wilhelmien om aan te geven dat ik inmiddels weer in mijn geboortelandje ben en door een communicatiefout denk ik; waarom nog een keer een tentje plaatsen, overnachten, etc. en dan besluit ik om half zes na 100 kilometer die laatste 115 er maar even bij te tikken. Als ik tussen Koulille en Lommel langs het kanaal zit wordt er vanaf de overkant ineens geschreeuwd dat ik daar omhoog moet om aan de andere kant van het kanaal te komen en nu weet ik wat ik vorig jaar op weg naar Santiago over het hoofd heb gezien. Een in het groen verscholen, vreselijk steil, trapje waar je je fiets met bepakking nauwelijks tegen omhoog geduwd krijgt. Aangekomen aan de overkant praat ik nog even met de visser over het bijten van de vis, het resultaat en zeg hem nog even naar Hilvarenbeek door te willen fietsen. Tja en dan komen de adviezen. Rij via de Achelse Kluis naar Valkenswaard en via Eindhoven door naar den Bosch en dan naar Tilburg. Ik bedank hem voor het advies, neem echter toch mijn eigen weg via Lommel, Postel, Reusel, Hilvarenbeek in de wetenschap dat dit veel korter is. In Postel stop ik om kwart voor tien om een dubbel trapistje te drinken maar het etablissement is inmiddels gesloten, echter voor een fietser die er dan al meer dan 4150 kilometer op heeft zitten wordt een uitzondering gemaakt. Om kwart over elf (23:15 uur) rijd ik de oprit op, bel aan en een verraste Wilhelmien doet open. Marcel maakt voor mij een heerlijk ijsje met aardbeien en slagroom. Gezellig even bij praten na precies vijf weken en weer in ons eigen mandje slapen.

Vijf weken die ongelooflijk snel voorbij zijn gegaan, waarin ik zoveel indrukken te verwerken kreeg en waarvan de minder leuke ervaringen mijn gevoelens soms bepaalden waardoor ook leuke dingen voor de volgers soms niet vermeld werden. Al bij al heb ik heel goed weer gehad, genoten van alle ontmoetingen en contacten waarvan er enkele het meest bij zullen blijven, te weten de tweeenhalf jarige Maja Huppertz, de ontmoeting met Janneke en André op de camping Village Flaminio en de dag daarop op het St. Pietersplein, de avond bij de familie Maestripieri, de familie Fancinelli, de ontmoeting met de motorrijders op de Spugenpass, en natuurlijk de topper onder de toppers bij de familie Henquel.

Dank aan allen die spontaan, humoristisch, meelevend of ondersteunend reageerden, dank aan ons Wilhelmien en de kinderen die mij dit weer gunden en dank aan Dick die de correcties doorvoerde wanneer ik weer een verhaaltje op mijn smartphone(tje) ,soms in het donker, had zitten tikken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Marree:
    9 juli 2013
    Oost ,west, thuis Best! Welkom thuis!
  2. Inge:
    9 juli 2013
    Welkom thuis Louis! Hoop dat je t ondanks de mindere ervaringen toch naar je zin hebt gehad en hartelijk dank weer dat je ons hebt laten meegenieten van je lotgevallen onderweg. Heb je verslagen weer met veel plezier gelezen! Groet aan Wilhelmien en de kinderen!
  3. Rob Volders:
    Mooi gedaan! !!!
  4. Marcel:
    9 juli 2013
    Diep respect voor je, knap gedaan.
  5. Fia:
    9 juli 2013
    Louis respect dat je deze tocht hebt gefietst! Fijn dat je weer op het honk bent.
    Geniet daar van.
  6. Marianne:
    9 juli 2013
    welkom terug, het was in je verslagen tussen de regels door te lezen dat deze tocht qua gevoelens anders was dan die van vorig jaar. Maar toch hoop ik dat je er met een tevreden gevoel op terugkijkt en dat het je heeft gebracht waar je op hoopte. Je hebt in ieders geval weer genoeg herinneringen bij en het was weer leuk je via de digitale snelweg te volgen.
  7. Marc Gast:
    9 juli 2013
    Louis, petje af, je hebt het "weer" geflikt.
    Met veel plezier je verhalen weer gelezen.
    Goed dat je weer veilig thuis bent.

Groeten, Marc.
  8. J & A:
    Hoi Louis,
    Gefeliciteerd met je behouden thuiskomst en geweldig sportieve prestatie.
    We hopen elkaar binnenkort te zien.
    Groeten voor jou en Wilhelmien.
    J & A
  9. Hans en Mieke van de Kerkhof:
    Hoi Louis, grote kanjer.

Ik kan mij voorstellen dat Wilhelmien en de kinderen jou gemist hebben, wij stellen ons voor dat de kanjer zich ook weleens eenzaam voelde. Wij hebben jou in ieder geval wel gemist.
    Welkom thuis en we zijn zo vrij nu direct het glas te heffen op jou gezondheid en veilige thuiskomst.
    Welkom thuis,

Mieke en Hans
  10. Hans Blekman:
    Hallo Louis,

Wat een geweldige tocht, bijna 4200 km in 5 weken! Respect!

M.vr.gr.

Hans
  11. Marion Ambachtsheer:
    9 juli 2013
    Super Louis, wij hebben genoten van je verhalen, maar jij hebt het em weer geflikt.
    Fijn dat je weer gezond thuis bent
  12. Anne en Hans van tuyl:
    Hoi Louis,
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen na een tocht die toch weer de moeite waard was.
    Na deze superprestatie kun je weer genieten van het thuisfront en zij van jou.
    We drinken binnenkort wel een borrel samen.
    Groeten en tot ziens,
    Anne en Hans
  13. Jeroen:
    9 juli 2013
    De ontmoeting in Blankenberge komt weer dicht bij wanneer ik dit zo lees. Weet nog precies op welke straathoek ik jou aan zag komen, handig door het verkeer manoeuvrerend. Herinneringen sprokkelen, volgens mij ben jij daar zeer vaardig in. Goed dat je weer behouden terug bent na opnieuw een epische tocht!
  14. Bob:
    9 juli 2013
    Proficiat, Louis, met het volbrengen van je tocht. Sommige etappes gaan als de schaduw van een grote vogel voorbij, andere beklijven, vooral wanneer ontmoetingen en situaties je tot reflexies inspireren.
    En dan die laatste dag: het paard dat de stal ruikt en de haver krijgt die het verdient.

Bob
  15. Henk en jose:
    10 juli 2013
    Hoi Louis,
    Van harte gefeliciteerd met deze mooie prestagie.
    Deze thuiskomst was wel erg laat en een verassing, voor een feestelijke ontvangst was dat te laat,maar Wilhelmien was natuurlijk wel weer heel blij.
    Tot vlug weder horen.
    Groetjes,
    Henk en José
  16. Brigit:
    11 juli 2013
    Als je dit leest ben alweer helemaal gewend aan het "thuis-zijn". Weer lekker samen met Wilhelmien. Geweldig.
  17. Karin en Paulus / Leiden:
    11 juli 2013
    Beste Louis,

We vroegen ons vanavond af of je al thuis bent. Respect voor je prestatie en je reis! We hoorden van de andere NL Op de camping bij Chiavenna dat je het moeilijk had op de Splugenpas. Wij hadden het al moeilijk met de auto omhoog!

We komen je vast nog wel een keer tegen! Vele groeten!