Woensdag 28 juni.

28 juni 2017 - Aabenraa, Denemarken

Gisteren gefietst van Hobro tot Tørring,  128 km.  van 2 campinggasten genomen die mij zoveel wisten te vertellen dat wanneer ik zelf niet het initiatief had genomen om te vertrekken ik er nu waarschijnlijk nog had gestaan. Het landschap is hier nog mooi maar de omstandigheden van het "spoor" soms abominabel beroerd. Onderweg wordt ik staande gehouden door een vrouwtje op leeftijd die vraagt waar ik naar toe ga. Dan een uitleg waar de meesten in de fout gaan. Maar de uitleg is zo uitvoerig dat ik beter de fout in het te nemen parcours had kunnen maken en corrigeren dan de uitleg aan te horen. Oh en dan moest ik zo en zo rijden want daar was het super mooi, allemaal asfalt. Niet dus. Achteraf moet dit het vrouwtje zijn geweest uit die TV reclame die haar autootje verkocht maar nu had zij haar hoofddoekje niet op anders had ik haar herkent. Later onderweg ontmoet ook nog een Duits echtpaar dat vanuit Oslo zou gaan fietsen maar ook de ferry hadden genomem vanwege het slechte weer. Een camping gevonden in Tørring waar ik de enige gast was. s'Avonds in Papa's Pizzeria een heerlijke pizza gegegen en de uitbater Hassan vraagt waar ik vandaan kom waarop ik antwoord; uit Hobro. Maar dan corrigeert hij; waar ik woon. In Nederland vlakbij Tilburg. Hij springt in de lucht en vertelt dat hij daar familie heeft wonen. Toch wel meer in Nederland reageer ik. Yes, "was water first". Ik blijk verbouwereerd te kijken en hij herhaalt; "was water first".  Dan reageer ik met een ingeving, Almere en dan springt hij wel een meter in de hoogte. Vandaag donderdag een beperkte afstand gereden, 110 km maar niets bijzonders meegemaakt.
Alleen dat ok een telefoontje krijg van Mercedes Leiden of mijn C mog wel bevalt etc. etc. Even later de vraag of zij nog iets voor mij kunnen doen, waarop ik antwoord:"Steek maar een kaars op dat ik de wind van achter  krijg. En misschien kunnen jullie met een klant van jullie in Oegstgeest contact op nemen die haar enkel gebroken heeft en van haar andere enkel de banden heeft gescheurd. Uit de reactie van Fia begreep ik dat zij haar beterschap hebben gewenst. Grappig niet waar? By the way voor hen die hem kennen: morgen is Marc Gast jarig!!!

1. Henk en jose:
    28 juni 2017
    Hoi Louis,
    Ik begrijp dat je het vandaag hebt droog gehouden, alleen nog jammer dat je de wind niet mee hebt, misschien is het morgen beter, maar 128 km. op een dag is toch heel mooi, ga zo door des te sneller ben je thuis. Moet houden.
    Groetjes, Henk.
  2. Jeroen:
    29 juni 2017
    Wind en zon van voren, het zelfde concept als in 2012 :)
    Lekker blijven trappen, wanneer Hamburg nog op je route ligt, dan spreken we iets af! Bij voorkeur 7/8 juli, dan is het hier G20, de heren Trump en Erdogan zijn immers dol op fietsverhalen.