Dinsdag 5 mei 2015, Ouartzarh - bijna Bab Taza

7 mei 2015 - Martil, Marokko

Kilometerstand 1053, 22° en dat scheelde een slok op een borrel.

Inderdaad de temperatuur bleef vandaag laag en tegen de avond zelfs koud. De weg waar ik op Youtube en internet het minst over had kunnen vinden, de R419, bleek bijzonder te zijn. De politie adviseerde mij, na een klein plaatsje, een busje te nemen en dan na 25 kilometer verderop ook nog eens voor een goede 10 km, welk verhaal later bij een theehuis nog eens bevestigd werd door de plaatselijke ondernemer, burgemeester of wat dies meer zij. Iedereen omarmde deze persoon of kwam hem nadrukkelijk de hand schudden. Ik heb deze raad opgevolgd want het was inderdaad ondoenlijk, zo steil en zo slecht de weg was. Ik passeer een plaatselijke markt, zo enorm groot, zo'n enorme puinhoop en dat alles, ik denk wel een kleine 800 meter in de hoofdstraat, een verschrikkelijk zandpad. Ik heb geprobeerd onopvallend enkele foto's te maken, maar het was beschamend. Na info bleek er in Bab Taza geen hotel of camping te zijn en besloot ik de laatste 10 km niet meer te klimmen maar mijn tentje bij een particulier in de wei achter zijn huis te zetten. Ik werd rijkelijk voorzien van eten en 's morgens moest ik eerst ontbijten alvorens te vertrekken. Geld wilde men niet, maar ik heb een hotelbedrag aan de kinderen gegeven. (Ik had het idee dat het toch wel welkom was.)

1. Marianne:
    7 mei 2015
    Geweldig om je weer te volgen op je avontuur. Het is een zware rit zo te lezen maar hartverwarmend de ontvangst van de plaatselijke bevolking. Succes bij het vervolgen van je reis