Zondag 9 juni 2019

9 juni 2019 - Prima Porta, Italië

En het wàs druk in Rome, en niet alleen druk maar ook heel warm en drommen toeristen. Ik ging eerst naar het St.Pietersplein voor de foto met de broek maar de fiets werd niet toegelaten. Eerst pas in de middag. Ik heb nog aangeboden dat Francesco er een rondje op mocht rijden maar dat baatte niet. Dus door naar het Piazza Navona, een oase van rust in die hectische metropool. Geen autoverkeer. Eigenlijk hetzelfde gevoel als het Place des Vosges in Parijs. Naar het Coloseum, en het Piazza Venezia. Daar stond bij het Foro di Cesare onze vriend Cesar nog naar mij te zwaaien en ik zag hem denken; Mooi broekje Luigi. Leuk om door zo'n stad te fietsen, maar soms ook link maar dat is juist kicken. Goed, de foto met de broek is later op de middag genomen en tevens een foto voor Henk Baars. Terug op de camping gezellig een uurtje op het pleintje gebabbeld met een Frans echtpaar uit Parijs. Ondanks de hitte van vandaag, een voldane dag.

1. Géke:
    9 juni 2019
    Ik hoor het al Luigi, je voelt je weer behoorlijk senang in je tweede thuisland! Een fijne avond nog, je zult vast lekker slapen na zo’n voldane dag en morgen gezond weer op. Voor morgen een mooie fietstocht, doe het rustig aan en hopelijk zonder problemen aan jouw ‘onderstel’ richting het noorden. Lieve groetjes
  2. Chr appels:
    10 juni 2019
    Alles is weer gewoon sportief !
    Jammer dat je niet mee op het balkon mocht met zijne heiligheid, dat zou de Hilverbode beslist hebben gehaald, met zo'n uitstraling.
    Gr. Chr.
  3. Jan de With:
    10 juni 2019
    Ik blijf het zeggen hoor; "Rare jongens die Romeinen". Blijf maar goed genieten van deze mooie tocht met je avonturen. Iedere nieuwe aflevering van je verhaaal wacht ik in spanning af.
    Grt Jan
  4. Ine Verhoeven:
    10 juni 2019
    Rome is prachtig, eenmaal Rome gezien, wil je zeker nog een keer terug! En dat geldt voor jou net je Italiaanse “ roots” ben je weer helemaal thuis in het prachtige Italië.
    Succes met je verdere reis en geniet!
  5. Cis:
    Eh Luigi,

Hai acceso una candela a St. Pieter adesso? Uno grande per tornare a casa sano e salvo.
    Come hanno fatto gli spaghetti al ristorante di fronte al Vaticano. Lì mettono le corde nell'ovile come un servitore del Vaticano. Buon viaggio e chilometri di ciclismo sicuri attraverso l'Italia.

Cordiali saluti,
    Cis
  6. Jip & Janneke:
    11 juni 2019
    Hoi Louis,
    Je geniet weer van het goede "romeinse" leven zo te zien en te lezen.
    De Heilige Vader had je aanbod om een rondje te fietsen wel aangenomen als hij je fietsbroek en shirt even had mogen lenen vermoeden wij. Hij even een rondje op de Santos door de Vaticaanse tuinen na de hoogmis en jij in je niksie in de schaduw van een Parasodel den of zoekend naar een vijgenblad.
    Groet'nn
  7. Stan .:
    11 juni 2019
    Begreep eerst dat je Rome links liet liggen maar zo veel beter . Geniet v/d. prachtige stad en het heerlijke ijs op de Piazza Navona , waar de kletterende fonteinen enige verkoeling geven . Warm : 42e breedtegraad wat wil je ook . Met interesse volg ik jou vanuit een aangenaam Nederland . De Algarve is verleden tijd . Stan .