Smilde - Beekbergen 05-09-2020

5 september 2020 - Beekbergen, Nederland

Tjonge jonge, dat was me het dagje wel. Super geslapen bij Jip en Janneke en vanmorgen met z'n drietjes ontbeten, gevolgd door een warm en intens afscheid. Doel van vandaag: 'Bestemming onbekend'. Het waaide zeeeer hard en zoals gewoonlijk heeft de fietser de wind van voren of schuin van voren. Zo af en toe een paar honderd meter in de rug om het fijne gevoel niet kwijt te raken. Vanuit Smilde een heel mooie route gereden over binnenwegjes, prachtige bossen en een fabuleus mooi Dwingelerveld. Twee keer op een bankje zitten genieten en met passanten zitten kletsen. Weer op de fiets krijg ik Marcel aan de telefoon, ik let even niet op, schiet in het mulle zand en ga met fiets en al compleet horizontaal. Ergens in de middag rijd ik parallel aan de A32 en zie nog net een stuk van het RABO-bankgebouw met een mooie tekst,"Leef in het groen". Ik zal hen volgende week eens benaderen en adviseren er bij te zetten "En sta in het rood", want daar verdienen ze wat mee. Onderweg in een piepklein dorpje koop ik bij de warme bakker een puddigbroodje en een appelflap en bij de super een grote fles water. Bij deze inspanningen, met al die wind, consumeer ik duidelijk meer vocht. Deze middag moest ik bij Vaassen weer een pontje nemen. Maximaal 6 personen toegestaan dus ik moest nog een toertje wachten. De schipper was onverbiddelijk. Later kilometers langs de IJssel gereden en later ook kilometers langs het .... kanaal tot Apeldoorn toe. Ik rijd naar het centrum om daar een hotel te vinden, niet dus, allemaal volledig bezet. Gelukkig met tussenkomst van mijn reddende engel Marcel, vindt hij voor mij de laatste kamer in Hotel Fletcher in Beekbergen. Mijn dank is groot!!! Al bij al, ondanks de harde wind zitten genieten en er 123 kilometertjes bijgetrapt. Ik zal vannacht best slapen. Welterusten allemaal.

1. Corrie en Noud:
    5 september 2020
    Op je foto,s zie je ook weer hoe mooi Nederland is.
    Morgen hopelijk nog mooi weer.
    Liefs. We denken aan je!!
    Noud en Corrie
  2. Chr appels:
    Louis,
    het is duidelijk, het thuisfront waakt (op afstand) over je. Zelfs hotel wordt geregeld. Wilhelmien blijft bescheiden op afstand, maar ik ken haar zo’n beetje. Ze houd je zeker sterk in de gaten. Maar dat weet jij veel beter dan ik. Je zit nu op tour de Franse-niveau : op naar de eindstreep. Nou al in Apeldoorn, dat schiet aardig op. Geniet nog even onderweg van de reis. Groetjes Chr.
  3. Cees:
    6 september 2020
    Mooi verslag en dr uitdaging voor de volgende rit. Geniet maar denk vooral aan jezelf
  4. Ralf en Marion:
    6 september 2020
    Heerlijk Louis, fietsen in Nederland. Fijn dat het goed gaat. In juli hebben wij ook een rondje Nederland gefietst. Mooi en rustig. Nog fijne fietsdagen, hartelijke groeten Ralf en Marion
  5. CWM. MEIJER:
    6 september 2020
    Zo te zien een prachtige route afgelegd en wat een afstand van Smilde naar Beekbergen.Langs Ijssel is ook een schitterende route.
    Een goede voorbereiding voor de tour in ieder geval.
    du Moulin gisteren door het ijs gezakt na op kop rijden, hetgeen "vergissing"was.
    Goede reis verder Louis. Gr.Stan.
  6. Fred de Wildt:
    6 september 2020
    Ga je nog een mooiste provincie bekend maken als de toch erop zit ?

Veel succes Louis
  7. Thea:
    6 september 2020
    Ik geniet van je verhalen veel succes thea