Hilvarenbeek - Leiden 01-09-2020

1 september 2020 - Leiden, Nederland

De eerste dag zit erop en is me geheel niet tegengevallen zonder epo. Mooi door de westelijke kant van de Loonse duinen die prachtig paars gekleurd was. Ik kwam nog langs de plek in Sprang Capelle waar ik enkele jaren geleden van mijn racefietsje werd gereden en met de ziekenwagen werd afgevoerd. Ik nam geen traumatische gevoelens waar. Na de pont van Dussen even het kasteel bekeken en op naar de volgende pont van Werkendam. Ik kwam daar 10 minuten aan voor deze vertrok, mazzel, want hij vaart maar om het uur. Later nog een pontje in Lekkerkerk en ten slotte in Moordrecht. Mooie stukken langs de Merwede gefietst en over smalle dijkwegjes. Het viel me wel op dat vele dijkhuisjes in zeer slechte toestand verkeren. Inmiddels neergestreken in Leiden en morgen door naar Anna Poulowna waar Marianne, een zus van Wilhelmien en Hans wonen. Vandaag heb ik het tamelijk rustig gedaan en het lichaam heeft niet geprotesteerd, dus dat biedt kansen voor morgen. Het mag overigens wel iets warmer zijn. Is er al een kamerdebat gepland met de gebrilde biljartbal, Grapperhaus. Als hij slim is zegt hij dat hij de Coronaregels niet heeft overtreden. Want hoe kunnen nu twee mensen te dicht bij elkaar staan. Hij kan toch aangeven dat het de ander was die in overtreding was. Beste volgers ik plaats nog enkele foto's en ga diep onder de wol.

1. Sofie Sebregts:
    Wat fijn dat je weer een rondje doet Louis!! Liefs, Sofie
  2. Fred de Wildt:
    1 september 2020
    Hij gaat gesmeerd zie ik ! Ge bent nog in de buurt gewist menneke ;)
  3. Géke:
    1 september 2020
    Dag Louis, een beginnetje is gemaakt en je bent al best ver gekomen vandaag. In Leiden morgen misschien nog even wat leuke bezienswaardigheden meepikken en dan op naar Anna Poulowna. Doe het morgen ook rustig aan om uiteindelijk gezellig bij je familie neer te strijken. Het weer zit gelukkig mee en windkracht 2 is goed te doen. Fijne tocht morgen en voor straks welterusten!
  4. Ad en Leni:
    Klinkt goed Louis,
    Op tijd een pitstop op een pondje. Wij missen de km.
    Morgen mooi weer. Geniet ervan.
  5. Wil Gijsbers:
    1 september 2020
    Louis, fijn dat je weer kunt leven op de fiets en Hilvarenbeek-Leiden is toch een behoorlijke afstand. Forseer niet, maar geniet des te meer.
    Gr Wil
  6. Bob:
    1 september 2020
    Goed te lezen, Louis, dat je een doorstart maakt, binnen de (opgerekte?) grenzen van je ambities.
    Ik blijf je volgen.
  7. Mieke Hexspoor:
    Zö Louis, goed bezig!!!!
    Fijn om te lezen, dat je er lekker van geniet.
    Wens je een goede tocht verder.Het weer
    voor morgen ziet er veel belovend uit...
    Knap werk van je.Bewondering
  8. Jip & Janneke:
    1 september 2020
    Je hebt een flinke étappe gefietst vandaag. Je conditie is zeker bovengemiddeld.
    Morgen een “ bergétappe” noordwaarts.
    Groet’n
    J&J
  9. Cees:
    1 september 2020
    Het aangaan van deze uitdaging hoort bij jou. Doe voorzichtig en geniet van de volgende dagen
  10. Heleen en Jerome:
    Hoi Louis,
    Sinds wanneer zit epo niet meer in het basispakket? Nou ja, het gaat gelukkig ook zonder! Wij lezen dit liever dan de Tour de France verslagen! Hoewel we het begrijpen, jij hoeft echt niks meer te bewijzen, dus gewoon heel ongewoon GENIETEN!!
  11. Marja van Beusekom:
    2 september 2020
    Als je een weekje later vertrokken was hadden we elkaar even in West-Friesland kunnen ontmoeten...... terug naar mijn roots....
    Goed vervolg van je toer!
  12. Chr appels:
    Louis,
    het moet een leuke en mooie trip zijn geweest. Wilhelmien zal met een wat gerust hart hebben genoten. Succes en hou het droog het is wat afwisselend weer. Behouden aankomst
    Groet Chr.
  13. CWM. MEIJER:
    2 september 2020
    Vanuit een zwaar bewolkt Schouwen wens ik jou succes toe met goed weer . Knap dat na medische perikelen jij weer in staat bent deze uitdaging aan te gaan . Petje af voor je inzet . Groeten St/ Marijke .
  14. Peter Vermeegen:
    Hallo bikkel,

jouw 1ste verhaal was weer helemaal in de Louis stijl. We lezen tussen de regels door dat je er zelf enorm van geniet. Wij wensen je veel plezier in de komende etappes.

Groetjes,

Peter en Elly
  15. Hans en Lena:
    2 september 2020
    Hoi Louis, leuk weer een blog van jou. Bewondering dat je toch weer op je stalen ros bent geklommen. We gaan je weer volgen.
    Leiden is een mooie stad en toch een behoorlijke afstand. Geniet ervan en als je naar je lichaam luistert komt het helemaal goed👍
    Gr. Hans en Lens
  16. P.C.M. Vosters:
    2 september 2020
    Hallo Louis, goed dat je de uitdaging weer bent aangegaan chapeau succes, en vergeet je lichaam niet
    Gr Peter
  17. Petra en Kees:
    2 september 2020
    Super Louis, geniet ervan. Zelfs mijn geboortedorp aangedaan! Volg je blog graag.