Donderdag 21-06-2018

21 juni 2018 - Podgorica, Montenegro

Het zal de lezer duidelijk zijn dat er deze nacht geen sprake was van lekker slapen. Het maalde en maalde in mijn hoofd. En ondanks dat we wisten dat een afscheid onvermijdelijk was, het doet veel pijn. Blij was ik dat ik Ied maandagavond nog had mogen bezoeken.
Vandaag was het nog 17 kilometer naar Cetinje, veelal klimmen. Een mooi plaatsje maar zoals Wilhelmien het mij omschreef aan de hand van google dan miste ik nog wel wat. Een bijzondet mooi klooster, de ruïnes van het middeleeuwse klooster, een prachtig park en een voor verkeer afgesloten, lange winkelstraat met enkele winkels maar heel veel eet en drinkgelegenheden, veelal bezet door plaatselijke mannen. Verder, nog steeds zonder navigatie naar Podgorica waar ik mijn intrek kon nemen in een hotel want de lucht zag er ineens onheilspellend uit en het waaide “oerend” hard. Ook vandaag kwamen de kilometets niet uit de benen en dat had twee oorzaken. Ondanks alles toch genoten van de mooie natuur en de prachtige panorama’s.

1. Anneke Marree:
    21 juni 2018
    Wat kan het toch raar lopen Louis. De start niet helemaal zoals je het bedacht had, de navigatie, de nacht achter de betonnen afscheiding.
    Maar je moet door. Ik weet zeker dat Ied dat ook gezegd zou hebben.
    Hoe moeilijk het ook zal zijn de komende week. Trappen en om je heen kijken! Sterkte.....
  2. Henk Roberts:
    21 juni 2018
    Er bij "stil staan"en toch verder moeten fietsen, hoe strijd en intens. Sterkte.
  3. Fia:
    22 juni 2018
    Louis fijn dat je maandag nog kontakt hebt gehad. Sterkte, hou je haaks
  4. Trees Burgers:
    22 juni 2018
    In gedachte ben je toch bij je vrienden, daar misschien wel dichterbij dan hier
  5. Ine Verhoeven:
    22 juni 2018
    Louis Heel fijn dat je maandag nog bij Ied bent geweest. Een goede vriendin is Ied voor jullie geweest. Maar toch gaat ook deze reis jou weer voldoening geven. Geniet ervan.
  6. Henk:
    22 juni 2018
    Wij blijven jou sterkte toewensen!!
  7. Hans van Tuyl:
    Louis,
    Geniet na dit moeilijke begin ook nog van een mooie fietsvakantie en kom heelhuids terug.
  8. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    En hoe gaat het verder, het begin valt een beetje tegen maar jij, met
    een optimisme kijk lukt het toch weer. Jij bent niet te vangen met het probleem van de navigatie je komt er toch weer uit. De natuur is mooi
    en geniet daar van, veel plezier en houd je taai.
    Groeten van Henk.
  9. Ton:
    Ha Louis!
    Lijkt me een prachtige route, echt een uitdaging.
    Wij hebben in Ierland geweldig fietsweer, hebben intussen 2462 hoogtemeters achter de kiezen, met verdomd steile stukken erin.
    Geniet er ook van!
    Ton en Franci
  10. Bob:
    23 juni 2018
    Louis, ik heb alle begrip voor de sobere verslaglegging die je dezer dagen beoefent.

Toch hoop ik dat je alsnog enig plezier beleeft aan je fietstocht. Misschien ontmoet je wel mensen die jou opbeuren. En mocht dat niet lukken, staat er altijd wel een Mariakapelletje open waar je een troostende blik vindt.
    Sterkte,
    Bob
  11. Brigit:
    24 juni 2018
    Louis, wat er ook is en gebeurt, probeer je energie te krijgen uit de natuur om je heen.. Succes op je verdere tocht.
    Brigit
  12. Bob:
    25 juni 2018
    Vandaag op de Veldhoven Wilhelmien en vriendin (= Wilhelmiens vriendin) Nellie gesproken. Ze hadden een lange wandeling gemaakt wat niet verhinderde dat beiden het hart en de mond vol hadden van jouw belevenissen. Dat je wat achterliep met de berichtgeving lag, als ik het goed begrepen heb, aan het feit dat ze in Kosovo of Montenegro bezig waren om het internet uit te vinden. Hopelijk krijgen we spoedig geschreven nieuws van jou. Toi toi, Bob
  13. Corrie en Noud:
    26 juni 2018
    Hoy louis,
    We genieten van je verhalen. Leuk wat je allemaal durft mee te maken!
    Wij zijn net terug van een paar dagen zeeland. is toch even anders.
    We wensen je een veilige reis en veel avontuur!
  14. Hans en Lena:
    27 juni 2018
    Begrijpelijk Louis dat jij als gevoels mens met je gedachten bij Ied bent. Fijn dat je voor je vertrek nog bij haar langs bent gegaan. Ied zou zeggen, kom op Louis niet miepen maar doordoen. Dat is ook wat jij gaat doen, even erbij stilstaan en dan weer verder.
    Geniet van je omgeving en veilige kilometers.