Dinsdag 4 juni 2019

4 juni 2019 - Igoumenítsa, Griekenland

Een heerlijk uitgebreid ontbijt op dat omgekeerd evenredig was met de kwaliteit van het weer. Het regent pijpenstelen. Op het moment dat ik rechtsaf de binnenlanden in zou moeten besluit ik met dit slechte weer de directe weg te nemen naar Igoumenitsa. En ik blijk niet de enige te zijn want een uurtje later ontmoet ik een Duitser uit Augsburg die hetzelfde had besloten. Hij is op weg naar Athene en hij reed de trip over de Balkan maar vond het ook niet verantwoord de steile binnendoor weggetjes te nemen. Zo zie je maar weer; Ieder nadeel heb sijn foordeel. De Duitser was te spreken over de vriendelijkheid van de mensen op de Balkan al was het moeilijk er een gesprek mee te voeren. De Grieken vond hij stugger en moeilijker in het contact. Tot in de loop van de middag was het bar en boos met het weer. Nu zit ik te wachten in de hall van Grimaldi voor de oversteek naar Italë die om 23:00 uur vertrekt. In de hall van Grimaldi komt er nog een Duitser naar mij toe die me hier had zien binnengaan. Zijn vraag, hoe hij van hier naar Athene moest. Hij had geen navigatie en ook geen gedetailleerde kaart van Griekenland. Hij wilde over de Bundesstrassen rijden. Zo kan het ook natuurlijk maar beduidend minder leuk. Beide Duitsers wel op de tolweg geattendeerd. Vannacht de oversteek in 8 uurtjes. Morgen begint de tocht in Italië.

1. Marion Ambachtsheer:
    4 juni 2019
    Hallo Louis, fijn om te horen dat jij richting Italië gaat, dat is meer jou land, gezien de taal en het lekkere eten.
    Groeten Joop en Marion.
  2. Carin van Gerwen.:
    4 juni 2019
    Hoi Louis, je bent heel goed bezig.
    De mannen van de Gilde zullen trots op jou zijn en ik ook.
    Zet hem op, hou vol, succes.
    Groetjes Carin 😘
  3. Trees Burgers:
    4 juni 2019
    volgens mij zit jij weer volop te genieten.
  4. Janske van Aaken:
    4 juni 2019
    Hoi Louis, wat een avonturen, leuk om te lezen. Hou vol en geniet er van.
  5. Fia:
    Louis
    wel prettig dat je collega-fietsers hebt ontmoet! Goede vaart en op naar Italie.
  6. Chr appels:
    5 juni 2019
    Dat wordt dan Viva Italië en Bye bye Griekenland.
    Een duidelijke afsluiting van een stuk reis.
    Maar toch wel de moeite waard geweest ??!!
    Groetjes goede reis Chr.
  7. Jan Hoogveld:
    5 juni 2019
    Louis
    fijn dat je naar Italie gaat en dat je weer de mensen kunt verstaan.
    nog een hele goede rit door je geliefde Italie
    Groetjes Jan en Genevieve