26 juni woensdag

27 juni 2013 - Modena, Italië

Stazzana - Modena

gereden 135km  totaal 2697 kilometer gefietst

Direct een vreselijk steile klim van een goede 4 kilometer. Daarna een klim van 16 kilometer over de Passo di Abetone en dat was harder werken dan over de Arlbergpass of de Reschenpass. Vandaag een aantaal keren een bui regen op mijn dak gehad maar dat verfriste wel. Tijdens de afdaling van 10 kilometer, waarom zijn die toch altijd korter dan de klimmen, waren mijn vingers blauw van de kou maar ik had prachtige uitzichten en om mij heen een prachtige natuur. Vandaag door kunnen fietsen tot voorbij Modena, waar Benjaminse je over een verlaten fietspad richting Mantova stuurt. Daar kom je geen dorpje of "Agri Turismo" meer tegen. Op een zeker moment wordt het tijd om een beslissing te nemen. ik vraag aan mensen in een hele grote tuin of ik mijn tentje daar mag plaatsen. Ook deze keer geen bezwaar en ook weer douchen en met de hele familie mee eten. Enrico is jarig, 15 wordt de vrolijke knul en dat wordt gevierd aan het eind van de maaltijd met een tiramisu ijstaart. Misschien dat de hond vannacht een keer zou blaffen maar niets gehoord en ook geen last gehad van de 10 à 12 katjes die er rond huppelden.

1. Rob Volders:
    Hoi Louis
    Fraaie avonturen.
    Succes!
    Rob
  2. Marion Ambachtsheer:
    27 juni 2013
    Geweldig Louis het is weer een super ervaring, en wij genieten van jouw berichten.
  3. Bob:
    Hallo Louis,
    wat een eer, onderscheiding, erkenning etc. om mijn naam in jouw reisverslag te lezen.

Vorig jaar luidde de verzuchting: Luigi waar ben je? Nu dacht ik al een paar dagen: Louis, waar blijf je?

Gelukkig. Goed gezond en vol goede moed voor de Splügenpass.

Toi, toi,

Bob
  4. Ad en Leni:
    28 juni 2013
    Hoi Louis,
    Wij zijn inmiddels thuis van onze fietstocht naar Santiago de Compostela. Heb je verhalen met veel enthousiasme gelezen. Ik begrijp nu heel goed wat je meemaakt als het slecht weer is of de klim net iets langer duurt dan je denkt of wat stijl is voor het gevoel. Maar klimmen van 12% zijn voor jouw geen probleem begrijp ik, knap! Je hebt in 24 dagen 2687 km gefietst, wij 2645 km. Je ligt dus voor! De ontmoetingen met allerlei mensen zijn bijzonder ook dat hebben wij ervaren. We praten nog een keer bij. Mag ik dan de foto`s van vorig jaar zien en vertel je dan al je ervaringen, zoals beloofd? Nog succes en ben voorzichtig.
    Groetjes Ad enLeni