20 juni donderdag

20 juni 2013 - Vetralla, Italië

Castel del Piano - Vetralla
Gereden 127 km totaal 2006 kilometer gefietst.
Het wordt saai om te lezen maar vanaf "Castel del Piano" was het weer meteen volop op de pedalen. Eerlijk gezegd Toscane met al zijn "heuvels" krijgt je wel klein. Toscane is slopender dan de Arlbergpass, de Reschenpass, de Apenijnen etc. Merkwaardig hoeveel mannen er op pleintjes en voor barretjes zitten, klagen over het feit dat het zo slecht gaat. Later op de dag wordt het terrein vlakker en rijd ik nog een heel stuk langs het meer van Bolsena. Dan schiet het lekker op maar krijg ik mijn eerste lekke band. Gelukkig op een vlak stuk en niet in een afdaling met een snelheid van 60km/u. Een eind terug gelopen om in een schaduwplekje de reparatie uit te voeren. Vandaag laat neer gestreken bij een B&B van een of andere boerenl.. die nauwelijks kan lezen of schrijven maar alleen kan incasseren echter hij krijgt minder dan hij wenste. Vanavond ons Wilhelmien nog aan de telefoon gehad, die mij vertelde hoe zij door Cor en Paul verwend was met een heerlijke maaltijd. Ja had ik maar niet moeten gaan fietsen en genoegen moeten nemen met een pizza of pasta. Verschil moet er zijn. Morgen de grote dag. Ik zit denk ik nog zo'n 70 km voor Rome. Janneke en André zitten denk ik een kilometertje of twintig voor mij dus die moet ik morgen ontmoeten, waarschijnlijk in Rome en drinken we samen met Francesco een biertje.

1. Jeroen:
    20 juni 2013
    Lowieke, goed dat er lichte tegenslag op je pad was, anders was je Rome al voorbijgeschoten... Wat ga je hard, en wat komen je commentaren mij heerlijk bekend voor. Daar heb ik van genoten vorig jaar! Het is ook hier aanpoten, maar dan anders... Weer een klus erbij. Zo kom ik nooit meer aan fietsen toe. Nu eens de groeten uit Amsterdam aan amigo con pedali
  2. Bernard.:
    Hoi Louis.
    Niks saai, we lezen alle verhalen en vinden ze nog steeds interessant en vol spanning en prestatie. Je zit nu dicht bij het doel, Rome. Je gaat het weer redden. Fijne reis verder en tot je volgende verslag.
  3. Géke:
    20 juni 2013
    Morgen, de dag dat het meteoroligisch zomer wordt in Nedeland is de dag dat jij bij Fransiscus een biertje gaat drinken en jij je weer geestelijk en lichamelijk gaat voorbereiden op de terugreis naar jouw Wilhelmien en de jongens, zul je eerst nog even op de pedalen moeten om het keerpunt te bereiken, maar daarbij wens ik jou een prachtig laatste stuk naar Rome ! Toitoitoi X
  4. Rob Volders:
    Super gedaan.
    Gr rob.
  6. Anne en Hans van tuyl:
    21 juni 2013
    De laatsje loodjes kunnen voor jou niet echt zwaar meer wegen als we lezen hoe snel je gaat. Er hoeven geen records gevestigd te worden. Neem even tijd om te genieten en in Rome bij te komen. De pint die we drinken als je terug bent kan nog wel een paar dagen wachten.
    Fijne reis terug.
  7. Cora Werrelman:
    21 juni 2013
    Gelukkig ben je bijna op het keerpunt aangekomen zonder al te grote brokken! Wij wensen jou nog heel veel fietsplezier toe en hopelijk ontmoet je nog veel interessante mensen,
    hartelijke groeten uit Beek.
  8. Jan Hoogveld:
    21 juni 2013
    Tjonge jonge, wat een vaart en élan; doen we je niet na... Ik ga liever snorkelen zegt Geneviève... ieder zijn hobby. Geniet in Rome en dan weer snel terug naar je lieve Willemien , familie en vrienden die je vol spanning opwachten. Zorg maar goed voor jezelf.
  9. Marcel:
    21 juni 2013
    Ciao padre! Grande che hai quasi raggiunto Roma sulla tua moto. Bevanda deliziosa bevanda c'e godere. Di fronte al Colosseo è una piccola piazza con alcuni ristoranti con tetto rosso all'aperto, la persona che è il più lungo la strada che dovete ordinare un pesce stufato che c'è fantastica. Si trova accanto al semaforo! Vispannetje bestellen daar dus. Greetzz M
  10. Wil Gijsbers:
    21 juni 2013
    Louis, met Rome in zicht wensen wij je van harte proficiat met deze prestatie van formaat, die jij blijkbaar goed aankunt. Hopelijk geniet je er ook met volle teugen van.
    We lezen wel op welke manier je terugreist met de wetenschap dat het met de fiets ook zeker lukt maar je moet het dan ook heel interessant en leuk vinden. We horen/lezen het wel.
    Hanny & Wil
  11. Mieke Hexspoor:
    Hallo Louis,

Geweldig, je bent er al bijna!!!! Geniet ervan !
    Hartelijke groet Mieke
  12. Corrie en noud:
    22 juni 2013
    Hallo Louis,

Hier een reactie uit het koudere noorden.
    Jouw tocht gevolgd via scheurende en afbrokkelende wegen.
    Je kwam weer van alles tegen.
    Zo reed je bijna tegen een reet-je en kreeg je een eerste lekke band.
    Meteorologisch heb je ook net als wij van alles meegemaakt.
    Wij kregen het overschot vanuit het zuiden.
    Louis fijn dat je ondanks ontberingen toch ook kunt genieten.
    We blijven je volgen.
    Succes met je terugtocht!

Noud en Corrie