Woensdag 4-07-2018 voorbij Ljublijana

4 juli 2018 - Ljubljana, Slovenië

Her ontbijt van deze morgen zou ruim voldoende zijn geweest voor 3 personen. Zo overvloedig. Het pootje ging vanmorgen waarempel goed maar ik wist niet meer of ik amlodipine, colchichine of prednison had genomen. Kijk die dikke kop had ik al om jullie maar voor te zijn. Achteraf bleek dit colcichine te zijn geweest. 's Nachts wakker geworden van de enorme hoosbuien maar vanmorgen bij vertrek was het prachtig. In een bergachtig gebied is de infrastuctuur natuurlijk beperkt, maar het verkeer van vanmorgen was zeer intens. Op een bepaald moment vond ik het niet meer verantwoord en werd ik bijna geplet door langskomende vrachtwagens en de betonnen wand. Juist op dat moment bleek ik een oversteek naar de andere kant van de rivier over het hoofd te zien. Dus als de weerlicht corrigeren en dat scheelde een slok op een borrel. Alleen op de wereld in een bijzonder mooie natuur. Onderweg passeer ik een fietster die langs de weg stond en vraag of er problemen waren. Niet dus, maar volgens mij toch één. Zij had voor te gaan fietsen beter drie cursussen van de Weightwatchers kunnen doen. Toch knap dat zo iemand daar toch gaat fietsen. Twee kilometer verder een fietser aan de kant van de weg en ik stel dezelfde vraag. Nee, weet de Sloveen aan te geven, hij wachtte op zijn vrouw. Nou dat zou dan wel even kunnen gaan duren. Bij Trbovlje zie ik aan de kant van de weg een paar slopers staan waaronder een Volvo FM 10 van transportbedrijf Van Der Linden uit Waalwijk. Een oude klant van Bols en Kooyman die ik in 1975 of 1976 nog een Volvo N 7 verkocht. Daarna volgde een zeer drukke weg naar Ljubljana. De laatste kilometers gelukkig binnendoor. Dan heel de stad Ljubljana door, door het super mooie, autovrije centrum. Om Ljublijana op de fiets door te komen heb je toch gauw anderhalf uur nodig. Vandaag super weer gehad, delen van het traject met gruwelijk veel verkeer en stukken met een bijzonder mooue natuur. Al bij al, de balans op makend, een dag om toch met plezier op terug te zien.

1. J & A:
    4 juli 2018
    Chris Froome mag zover ik begrepen heb meedoen aan de Tour de France. Hij weet soms ook niet of hij zijn longpufje wel of niet had ingenomen. Kijk jij dus ook maar uit want je heb weliswaar geen bolle toet maar je rijd toch wel verdacht veel kilometers op een dag.
    Mooie foto’s van Llublijana.
  2. Henk Roberts:
    5 juli 2018
    Zoals je weet lees ik je verslagen met veel plezier; mooi geschreven wederom. De foto's verrijken je tekst!
    Het is echt afzien en genieten deze reis. Naar welke kant de balans doorslaat kun je alleen zelf bepalen; de factor tijd is alleen door jou te bepalen. Deze dag "wint" het plezier.