Ait Tamlill - even voor Skoura

27 april 2015 - Skoura, Marokko

zondag 26-04-2015 Ait Tamlill tot even voor Skoura, 107 Kilometers en prachtig weer 30°.

Vanmorgen in alle vroegte vertrokken uit Hotel "Villa de Modderhoek" zonder ontbijt, want dat was daar niet te krijgen en misschien was dat ook maar beter ook. Het begon direct met klimmen en nog eens klimmen en na een uurtje of twee, ik had al enkele keren geïnformeerd of er ergens eten te koop was kom ik langs en gite waar Fatima een heerlijk ontbijtje maakt. Als welkome gast, ook al is het maar voor een ontbijtje, krijg ik een roosje overhandigd geplukt naast de entree. Daar ontmoet ik ook Leila, een Francaise uit de Vendee die ieder jaar in Marokko op vakantie gaat en even later wordt duidelijk waarom, als Abdul zich bij haar voegt. Met beiden een zeer geanimeerd gesprek over de streek en de gebruiken in Marokko. Vandaag zou weer een ongelooflijk zware dag worden waarbij ook de nodige kilometers gelopen zouden worden, maar de vergezichten waren fantastisch. Toen ik uiteindelijk de Atlas uit kwam moest ik over een rechte weg nog een kleine 30 Km fietsen, maar dat ging als de razende Roeland, met storm in de rug. Continue 45 tot 50 km/u. Ik overnachtte bij Taloud, een bijzonder mooi onderkomen alleen, en daar kwam ik te laat achter, 4 km van de weg over een kiezelpad en nu wind van voren. Maar het avond eten en de sfeer maakten veel goed. Ik ontmoet daar nog een aantal personen uit Besancon die alles over mijn trip moeten weten en vragen of ik ook nog door Besancon kom, maar het antwoord daarop is negatief.

1. Fia:
    27 april 2015
    Louis, wat een belevenissen en wat een gastvrijheid!
    Zet 'm op!!
  2. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Meer dan 100 km bij die temperatuur en dan nog eindigen met een sneldheid van een Neo prof wielrenner. Chapeau hoor!
    Roeland zat overigens aan de andere kant van de plas en zijn reputatie is waar jij je nu bevindt geen visitekaartje. Wij stellen dus voor dat je als een "Lawrence of Arabia" op je stalen ros de route vervolgt. Ligt verser in het geheugen en wordt nog beter ontvangen.
    Vrede en alle goeds,
    J & A
  3. Mieke hexspor:
    Dappere Louis,

Nog maar een paar dagen van huis en al heel wat beleefd!
    Leuk om jou zo te kunnen volgen,dus ga zo door, zou ik zeggen.
    Veel succes.......
    H.groet mieke
  4. Ghisele:
    28 april 2015
    Geweldig om iedere dag nieuwe mensen te leren kennen en een praatje te maken.
  5. Trees Burgers:
    jouw vrijheid. Heerlijk!
  6. Annie Verheggen En Cees van Rijswijk:
    28 april 2015
    Kregen van Hans je reisverhalen. Lijkt ons leuk om jou ook te kunnen volgen, op je zeer avontuurlijk avontuur.
    Ons email is; [email protected]
    Geweldig wat jij durft en doet.
    Succes verder
  7. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Je hebt deze dagen al heel veel meegemaakt, de heenreis ging vanzelf, maar nu komt het erop aan. Het gaat je goed af, jij met je talen knobbel, je kunt altijd kontakt leggen. Het is nu in het begin zeker een andere rit dan als naar Santiago de Compostela, de gewoonte,s , het confort en het afzien met zulke hoge temperatuur
    en nu al het grote klimwerk. Hoe de moet erin en heel veel drinken, heb je de siroop weer meegenomen of heb je een ander drankje dat je weer oppept en energie geeft.
    Pas goed op jezelf en heel heel veel groeten van José en Henk.
  8. Henk Roberts:
    28 april 2015
    Die kiezels; een aanslag op je banden?
  9. Bob:
    1 mei 2015
    Maar Louis toch, 40 tot50 km/u rijden! Ik hoop voor jou dat Wilhelmijn daar niet achterkomt. Je rijdt veel te hard, het verkeersbord met 40 werd er horendol van. Toch, ik durf het haast niet te schrijven: mijn bewondering voor jou stijgt met het uur.
    Kívánom a legjobbakat!

Bob